Page 22 - A médiáról neked, 2. rész
P. 22
20 A * #$•% $á$ , vagy * #$•% '* '2É az a csatorna, amelyen keresztül a reklám eljut a fogyasztóhoz. A BANNER internetes <;BŀB;J;A;D C;=@;B;DĬ Lehet nyomtatott (plakát, Reklám Ľ@Iò=S L7=O ;B;AJHED?AKI THò:?ħZ grafika vagy animáció, amely hirdetési információkat J;B;LĕP?ħZ ?DJ;HD;JS tartalmaz. A reklám üzenete Nézz körül ott, ahol most ezt a füzetet olvasod! Vizsgáld meg a ruhádat, a szobában és az asztalon lévő tárgyakat, nézz ki az ablakon, lapozz bele egy újságba, nyiss meg valamit a telefonodon, az interneten! Számold össze, hány reklámmal találkoztál! A reklámok körülvesznek bennünket, mindennapi életünk részei. A reklám feladata, hogy eljuttassa a fogyasztóhoz a termék hírét, felkeltse a figyelmét, illetve meggyőzze arról, hogy erre a termékre mindenképpen szüksége van, és vásárolja meg. A reklám célja a meggyőzés, és ehhez nagyon sokféle eszközt felhasznál. El kell érnie, hogy a fogyasztó a számos hasonló mosópor, üdítőital, bicikli vagy online játék közül éppen az általa hirdetett terméket válassza. Ezért kapnak a termékek egyéni stílust, arculatot, válnak márkává. km k mámá árrkává.rkárkárkává.v máár élcsoportotportot,lcsoportot, a a a aa A sikeres reklámhoz meg kell találni a célcsoportot, azaz azoknak az embereknek a csoportját, é cé cé c cé akiket a reklám vásárlásra szeretne buzdítani. Nem ugyanazok vesznek ugyanis mosóport, mint mobiltelefonos alkalmazásokat. Azt is ki kell választani, milyen felületen jelenjen meg a reklám: fellüleellülületen j lüületen jületl fe fe magán a terméken, óriásplakáton, rádió- vagy tévéreklámban, online reklámfilmben vagy banneren, netán egy közösségi oldalon. A készítői megtervezik, hogy milyen stílus (színek, hangok, betűtípus, szereplők stb.) jellemezze a reklámot, hogy az felkeltse a fogyasztók érdeklődését, és megragadjon az emlékezetükben. A %•*# T8H7D:S 7 J;HCĄA TL7=O IPEB=òBJ7JòIS arculata: neve, logója, illetve mindaz, ami a fogyasztóknak eszébe jut a márkanév hallatán. Az „image-reklámok” célja, hogy ne közvetlenül 7 J;HCĄA;JZ >7D;C 7 CòHAòJ DĄFIP;HŁIĕJIĄAZ megkedveltessék a fogyasztóval, közel hozzák, kívánatossá tegyék. CÉLKÖZÖNSÉGnek vagy CÉLCSOPORTnak nevezzük azokat a fogyasztókat, akik megvehetik az adott J;HCĄA;J TFB J?P;DĄL;I
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27