Page 39 - A médiáról neked, 2. rész
P. 39
37 1959 óta a világ legnépszerűbb babái közé tartozik. A Barbie-s mesékben a babák divat- és sminkmániásak, állandóan szépítkeznek és vásárolnak. Nézd csak meg a képet az előző oldalon lent: mit gondolsz, vajon természetes emberi arcot ábrázol, vagy olyasvalakit, akit photoshoppal kozmetikáztak? Most kapaszkodj meg! Az ukrán Valeria Lukyanova, aki Human Barbie néven van fönt a neten, plasztikai műtétek végeláthatatlan sorának vetette alá magát, hogy a megszólalásig hasonlítson a Barbie babára. Talán nála is hihetetlenebb Justin Jedlica története, aki Barbie férfi párjává, Kenné operáltatta magát. Többek között feltöltette az ajkait, és izmokat faragtatott magának műanyagból. A figyelemfelkeltés, a reflektorfény és a sajtóvisszhang, amely az átalakulásukat kísérte és hétköznapjaikat követi, megváltoztatta az életüket. Valeria és Justin milliónyi követőt toboroztak maguknak az interneten. Kérdés persze, hogy a közönségük szépnek találja-e őket, vagy inkább szörnyülködik vagy nevet műanyag külsejükön. Az ókori görög férfi szépségideál Apollón Az ókori görög férfi sk i ö ö fé figigörögférfi sz ókori görög férfi sg Aó A A A isten volt, akit eszesnek, erősnek és izmosnak képzeltek el. Úgy gondolták, hogy ha egy férfi őrá akar hasonlítani, edzenie és ápolnia kell a testét. Ez a felfogás azóta sem sokat változott. Sőt sok férfi ma épp olyan igényes a testápolásban és az öltözködésben, mint a nők. Ez már nem számít cikinek, egyre többen gondolják azt, hogy nem csak a nőktől várható el, hogy ápoltak és csinosak legyenek. Így nem is furcsálljuk, hogy férfi modellek vagy sportolók reklámoznak ruhát vagy kozmetikumokat.