Page 4 - Értsen a gyerek nyelvén!
P. 4
GYEREKEK A DIGITÁLIS TÉRBEN – ÚTMUTATÁS FELNŐTTEKNEK MIT TUDHATUNK FELNŐTTKÉNT JOBBAN, MINT A GYEREK? A LEGFONTOSABBAT „De hát sokkal ügyesebben bánik az eszközökkel, loknak. Mi már tudatosíto uk magunkban, hogy a te eink- mint én, mit taníthatnék neki?” – ezt a mondatot in- nek következményei vannak, vezessük erre rá a gyerekeket dokolatlanul gyakran halljuk, amikor a médiáról van szó, is. Ne ltsuk őket, hanem tanítsuk meg nekik, hogyan le- bár van némi igazságtartalma. Nem azt kell megtanítani a hetnek kellőképpen óvatosak és kri kusak a saját biz- gyerekeknek, hogy hogyan használják technikailag az esz- tonságuk érdekében, hiszen digitális lábnyomainkat sosem közeiket. Azt kell tudatosítani bennük, hogy hogyan tudják mossák el az internet hullámai. megfelelően felhasználni a tartalmakat, amikkel találkoznak. És nem árt, ha azt is megtanítjuk nekik, hogyan tudják meg- védeni magukat a veszélyektől. Az újonnan megjelenő TEGYEN EGY LÉPÉST alkalmazásoktól nem félni kell, mindössze jól kell érteni őket. A helyzetek helyes felismerésének képességében mi, felnő ek, mindenképpen elő ük járunk, ezért az elővigyá- zatosság, a tudatosság, a kri kus szemlélet és felelősségtu- GYERMEKE FELÉ! dat azok az értékek, amiket kötelességünk átadni a fi ata- A gyerekek rengeteg időt töltenek médiaeszközeik használatával. Tévéznek, videojátékoznak és neteznek, A médiatudatosságra nevelés néha akár mindhármat egyszerre. Teljesen természetes  Egyáltalán mi az a vlog? olyan, mint amikor úszni tanít- számukra, hogy bárhol, bármikor elérhetőek, és ők is elérnek juk a gyereket. Csak akkor bárkit és bármilyen információt. Fejtörés ez a felnő eknek,  Hogyan működik a Snapchat? hiszen gyakran azt sem ér k, miről beszél a gyerek, nem- engedjük be a mély vízbe, ha hogy segíteni tudnának neki az eligazodásban. Ás-  És mi ennek az egésznek a háttere megbizonyosodtunk arról, hogy suk bele magunkat, térképezzük fel, mit tehetünk és hatása? meg felnő ként ebben a kicsit idegen világban, már elég magabiztosan úszik. tegyünk egy-két lépést a média és így a gyerekek megértése felé! 4 5 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9