Page 292 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 292
290 Műveljük a médiát! Követői A kutatás módszere, módszertana, a vizsgált médiumok Kísérleti pszichológiai kutatás, a Why We Fight? c dokumentumflm, flmhíradó hatása újonc katonákra (hét kb. egy-egy órás epizód) interjúkészítés (800 fő) nyomtatott sajtó, rádió és személyközi kommunikáció telefon, rádió nyomtatott sajtó, rádió nyomtatott sajtó Kutatás kezdete/ ideje 1942 1940 (Erie megyei kutatás) 1948 1957 Alaptanulmány, alapkutatás Hovland–Janis– Kelley, 1953 Lazarsfeld– Berelson– Gaudet, 1944 Merton, 2002a [1948] Katz–Lazarsfeld, 1955 Shannon– Weaver, 1963 Merton, 2002c [1949] Festinger, 2000 [1957] Klapper, 1960 Kidolgozója Carl Iver Hovland Paul Lazarsfeld, Bernard Berelson, Elihu Katz Claude Shannon, Warren Weaver Robert Merton Leon Festinger Joseph Klapper Elmélet, iskola vagy kutatási projekt elnevezése A korlátozott hatások elmélete, alvó hatás, Yale-csoport (Yale Egyetem Kommuni- káció és Attitűdválto- zás Kutatóközpont) Kétlépcsős elmélet Az információáram- lás elmélete (Bell Telefontársaság Laboratóriumainak Viselkedéskutató Központja) Középszintű elméle- tek, a média narkoti- záló funkciója A kognitív disszonan- cia elmélete Szelektív észlelés
   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296