Page 288 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 288
286 Műveljük a médiát! I.B melléklet A média modernista és posztmodern szemlélete (Császi, 2008 alapján) A média modernista szemlélete A média posztmodern szemlélete A hegemón kultúra vizsgálata Az alternatív szubkultúra, a fow vizsgálata A média a rend és a kontroll eszköze A média deviáns, destabilizáló erő A média a domináns identitást terjeszti A média lehetővé teszi az alternatív identitáspolitikát A média az elit stratégiai eszköze A média az alattvalók taktikai bölcsessége A média mint a társadalmi struktúra része A média mint az ellenkultúra része Hivatalos, közéleti szempontok keresése Informális, privát szempontok keresése A média ismeretet közvetít, racionalizál A média élményeket ad, érzelmeket közvetít A média az objektivitás, a felnőtt artikulált A média a szubjektivitás, a gyermek intuitív világa világa A média a komolyság, a kritika eszköze A média a humor, a szubverzió eszköze A média paternalista A média populista A kommunikáció elve a hitelesség, A kommunikáció elve az őszinteség, a mérhetőség a megértés A média normákat közvetít A média identitást konstruál A média manipulál A média az ellenállás eszköze (kódolás-dekódolás) A média a világot mint valóságot mutatja be A média a világot mint fantáziát komponálja meg A média varázstalanítja a világot A média elvarázsolni igyekszik a fogyasztót A társadalom makronézetét adja, gazdaság, A társadalom mikronézetét adja, életvilág, politika morál A közéleti tudásra fókuszál A populáris kultúrára fókuszál A médiát realista reprezentációként olvasni A médiát melodramatikus reprezentációként olvasni Jellegzetes műfajok: hírek, kommentárok Jellegzetes műfajok: vígjátékok, szappan- operák A szereplők fontos emberek és események A szereplők hétköznapi emberek és események
   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293