Page 10 - A médiáról neked, 3. rész
P. 10
8 Kitekintő • Hol vásárolsz holnap? Közösségi „boltok” A net rugalmas felülete lehetőséget nyújt arra, hogy kibújva egy kicsit a professzionális fogyasztói hálózatok, világmárkák, webáruházak szorításából, aktivitásunk és ügyességünk függvényében találjunk magunknak egyéni útvonalakat, egyedi termékeket. Egy bringabörzén vásárolt kellékekkel felszerelt bicikli, egy egyéni tervezésű táska, egy LEGO robot, amely még hiányzott a gyűjteményünkből, olyan alternatív kereskedelmi lehetőségek révén kerülhet a birtokunkba, amelyek a neten szerveződnek, esetleg a közösségi portálokon megosztással terjedő információk révén jutunk hozzájuk, vagy csak véletlenül találunk rájuk böngészés közben. Ezekben a megoldásokban az a kedves, hogy bizalmi alapon működnek, közösségeket teremtenek, visszafűzhetnek téged a lakóhelyed közelében lévő helyszínekhez börzék és padlásvásárok formájában. Kereskedői jutalékok, reklámköltség és nagy profitelvárás nélkül, közvetlenül jutnak el hozzád. Az abrosz bekapcsolja a kávéfőzőt A legmeghökkentőbb találmányok, mobil eszközök és más „kütyük” tervezői gyakran idézik Henry Fordot, az első autó feltalálóját: „Ha megkérdeztem volna a vásárlóimat, mit szeretnének, ők azt felelték volna, egy gyorsabb lovat!” Ez alatt azt érthette, hogy az igazi innovációhoz nem elég ismerni a pillanatnyi igényeket, hanem képesnek kell lennünk a problémát egy teljesen új szempontból is megközelíteni. A 20. század elején élő emberek álmukban sem gondolták volna, hogy néhány évtized elteltével olyan kocsival teszünk majd meg száz meg ezer kilométereket, amelyet sem ló, sem semmilyen más állat nem húz. De végül is ez ma már nem számít, mert más lelkes kutatók bebizonyították azt is, hogy Henry Ford ilyet bizony sosem mondott. AP 7PEDEIIò=JK:7JZ L7=O?I IDENTITÁS 7DD7A JK:7JEIĕJòI7Z >E=O A? ĄI C? L7=OEA ĄD AP 7PEDEIKBòIJ òJĄB>;J@ŀA L7B7C;BO 9IEFEHJ J7=@7AĄDJ ?IZ ?BO;DAEH 8;IPĄBŀDA JĪ88;A AĪPĪJJ D;CP;J?Z <7@?Z D;C? L7=O EIPJòBO?:;DJ?JòIHħB
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15