Page 10 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 10
8 Műveljük a médiát! 4.2.2. Korlátozott hatások: a tudományos igény előretörése 106 4 2 2 1 A Princeton-csoport 106 4 2 2 2 A Yale-csoport 109 4.2.3. A hosszan tartó hatások modelljei 111 4 2 3 1 A kultivációs elmélet 112 4.2.3.2. A tematizáció elmélete, szintjei 116 4 2 3 3 Használat- és élménykutatás 121 4 2 3 4 A tudásszakadék-hipotézis 125 4 2 3 5 Morális pánik 126 4 2 3 6 Elhallgatási spirál 127 4 3 Közönség- és befogadáskutatás 128 4.4. A performatív hatás modellje 131 4.5. A médiahatástól a médiabefogadáson át a médiajártasságig 131 5. Médiaműveltség (Aczél PetrA) 133 5 1 Médiakultúra 134 5 1 1 A média három arca 137 5.1.2. Műfajok és kapcsolatok 138 5.2. Új és változó média 139 5.2.1. Miért új? 139 5.3. Az újmédia meghatározása 141 5 3 1 Nagy Adat 144 5.3.2. Az információ, a fgyelem és a helyzet gazdasága 146 5 3 3 Konvergencia 147 5.3.4. Új közönség 148 5.3.5. Új közösség 149 5.3.6. Új szakadékok 152 5.3.7. Új információs viselkedés 157 5.3.8. Új fgyelem 158 5.3.9. Új tanulási stílusok 160 5.4. Régi és új: médiaműveltség 166 5.4.1. Médiaműveltség a családban 172 5.4.2. Médiaműveltség a tanórán: az integráció lehetőségei 174 5.4.3. Új médiaműveltség 175 6. Médiaértés (Bokor tAMás) 179 6 1 Információs társadalomból hálózati társadalomba 179 6 1 1 Az információs társadalom hozadékai 180 6 1 2 A „sötét oldal” 182 6 1 3 Az információs társadalom és a médiumok viszonya 184 6.1.4. Problémák és egyenlőtlenségek 187