Page 281 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 281
Felhasznált irodalom 279 rAntAnen, T (2005): The Media and Globalization. London, SAGE. rAusch, I. (2004): Szemiotika és nyelvészet. In: horányi Ö – széPe gy.: A jel tu- dománya Budapest, General Press renAhy, e. – PArizot, i. – chAuvin, P. (2008): Health Information Seeking on the Internet: a Double Divide? Results from a Representative Survey in the Paris Metropolitan Area, France, 2005–2006 BMC Public Health 8 69–79 rentFroW, P. j. – goldBerg, l. r. – zilcA, r. (2010): Listening, Watching, and Reading: The Structure and Correlates of Entertainment Preferences. Journal of Personality, 79(2) 223–258 rheingold, H (2000): The Virtual Community: Homesteading on the Electronic Frontier. London, MIT Press. http://www.rheingold.com/vc/book. rheingold, H (2012): NetSmart: How to Thrive Online. Cambridge, MA, The MIT Press rice, r. e. – hAythornthWAite, c (2008): Perspectives on Internet Use: Access, Involvement and Interaction In: lievrouW, l. A. – livingstone, s (eds): Handbook of New Media. Social Shaping and Social Consequences of ITCs London, SAGE. 92–114. ricoeur, P. (2000): Szövegmagyarázat és megértés. A szöveg-, cselekvés- és törté- netelmélet közti néhány jelentős összefüggésről. In: thoMkA B (szerk ): Narratí- vák 4. A történelem poétikája. Budapest, Kijárat. 185–203. rivoltellA, P. C. (2001): Media Education. Modelli, esperienze, proflo disciplinare. Roma, Carocci. rogers, E M (1994): A History of Communication Study: A Biographical Approach. New York, Free Press. rogers, E M – hArt, W. B. – deAring, J. W. (2007): A napirend-kijelölés kutatá- sának paradigmatikus története In: Angelusz R – tArdos R – terestyéni T (szerk ): Média, nyilvánosság, közvélemény Szöveggyűjtemény Budapest, Gon- dolat 267–277 roPolyi L. (2006): Az Internet természete. Internetflozófai értekezés. Budapest, Typotex. ryAn, M.-L. (2004): Introduction. In: Uő: Narrative Across Media. The Languages of Storytelling. Lincoln, University of Nebraska Press. 1– 40. ságvári B (2011): Az EU Kids Online magyarországi kutatásáról. http://www.lse. ac.uk/media@lse/research/EUKidsOnline/ParticipatingCountries/National WebPages/Hungary%20webpage.pdf. sAs I. (2008): A „visszabeszélőgép”, avagy az üzenet Te vagy! Médiakutató, ősz. http://www.mediakutato.hu/cikk/2008_03_osz/02_visszabeszelogep_uzenet. scheiBe, c. – rogoW, F. (2012): The Teacher’s Guide to Media Literacy. Critical Thinking in a Multimedia World. Thousand Oaks, CA, Corwin. scheuFele, D A (1999): Framing as a theory of media effects Journal of Communication, 49(1) 103–123