Page 541 - James Potter – Médiaműveltség
P. 541
20. fejezet: Hogyan növeljük a magunk és mások médiaműveltségét? 517 20.2. gyakorlat Képzeljük el saját társadalmi stratégiánkat! Tegyük fel, hogy jövőre 10 millió dollárt nyerünk a lottón. Miután befzettük éves adónkat, rendeztük hiteltartozásainkat, és mindenféle luxuscikkekben lubickoltunk, még mindig megmaradt 3 milliónk. Így aztán úgy döntünk, hogy valami érdemesre szánjuk a pénzt és életünket – elhatározzuk, hogy felállítunk egy polgári akciócsoportot, amely segít az embereknek, hogy na- gyobb médiaműveltséget érjenek el, és megváltoztat pár dolgot a társadalom- ban. Gondolkozzunk el a következő pontokban felhasználható technikákról. 1. Célok: Milyen célokat tűzne ki magának ez a szervezet? a) Soroljunk fel néhány, társas érintkezésben megnyilvánuló célt, amelyet el szeretnénk érni b) Soroljunk fel néhány, társadalmi szinten megnyilvánuló célt, amelyet el szeretnénk érni 2. Célpontok: a) Hogy a fent megjelölt célokat elérjük, melyik csoportokat céloznánk meg, hogy megváltoztassuk őket? (Lásd a „C” jelű függeléket online.) Soroljuk fel a célcsoportokat! b) Pontosan miben szeretnénk, ha az egyes célcsoportok megváltoznának? 3. Módszerek: Hogyan idéznénk elő ezt a változást? a) Mit tennénk, hogy a célba vett emberek megértsék a nézőpontunkat? b) Mit tennénk, hogy a célba vett emberek megváltoztassák a viselkedésü- ket? 4. Akadályok: Mit gondolunk, melyek azok a legfőbb akadályok, amelyek meggátolhatnak bennünket céljaink elérésében?
   536   537   538   539   540   541   542