Page 539 - James Potter – Médiaműveltség
P. 539
20. fejezet: Hogyan növeljük a magunk és mások médiaműveltségét? 515 Könyv Plusz 10. fejezet: Szórakoztatás 11. fejezet: Reklám 12. fejezet: Interaktív média V RÉSZ: HATÁSOK 13. fejezet: Ismerjük meg jobban a média hatásait! 14. fejezet: Hogyan működik a média hatásmechanizmusa? VI RÉSZ: SZEMBESÜLÉS A PROBLÉMÁKKAL 15. fejezet: Kinek a tulajdona a tömegmédia, és ki irányítja? 16. fejezet: Magánszféra 17. fejezet: A médiában elkövetett szerzői jogsértések 18. fejezet: Erőszak a médiában 19. fejezet: A sport világa 2. Most gondoljuk végig azokat a további olvasmányokat, amelyekkel az egyes fejezetek után foglalkoztunk. a) Minden egyes, a „További olvasmányok” címszó alatt felsorolt vagy a hivatkozott irodalmak listáján levő cikk vagy könyv után, amelyet elol- vastunk, adjunk magunknak 2 pontot. b) Minden egyes további könyvért, amelyet az adott fejezet témájához kapcsolódóként azóta olvastunk el, adjunk magunknak 1 pontot. c) Minden egyes további jelentős tapasztalatért, amelyet az adott fejezet témájához kapcsolódóként azóta éltünk át, adjunk magunknak 1 pontot. (Jelentős tapasztalatnak számíthat egy hosszas beszélgetés valakivel a fejezet témájáról, amelyben tudatosan igyekeztünk a fejezet tételeit al- kalmazni, stb.) d) Jegyezzük fel az így szerzett pontjaink összegét minden fejezethez a „plusz” jelű oszlopba. 3. Nézzük végig a fejezetek mellé rendelt pontszámokat. Mit árul el az össz- kép jelenlegi tudástárunkról? a) Nézzük végig a „könyv” feliratú oszlopot. Ha többnyire 4-esek és 5-ösök szerepelnek benne, nagyon jó a tudástárunk. Ha többnyire 3-asok, akkor jó kezdő szintű a tudástárunk. Ha vannak köztük nullák is, akkor jobban tesszük, ha visszatérünk ahhoz a fejezethez, és újra megpróbálunk tájékozódni a benne lévő információk terén.