Page 27 - A médiaáról neked, 1. rész
P. 27
25 filmek és tévé volt. Ezért kitalálják, hogy a tehén legyen inkább fehér, rózsaszín pöttyös, amitől sokkal viccesebb és egyedibb lesz. Fontos, hogy vidám és jól megkülönböztethető legyen, hiszen olyan sok tejesdoboz van a világon! Az egyedi figura segít abban, hogy a vásárlók megtalálják ezt a bizonyos tejet a boltokban, különösen a gyerekek. Csakhogy a mi tehenünknek fogalma sincs, hogyan kell viselkedni egy reklámfotón, kicsit unott és esetlen. Nem túl barátságos, nem is néz ránk. Mi lehet a megoldás? – tanakodnak a reklámszakemberek. Á, megvan! Forduljon a tehén feje mifelénk, és nézzen bele azoknak a gyerekeknek a szemébe, akiknek szülei megvásárolják majd a tejet. A tekintete legyen kedves és barátságos. Mindenki szeret ránézni egy szimpatikus, kíváncsi tehénre, aki nagy barna szemekkel néz vissza ránk. És mi legyen a testével? Az sem tökéletes egy reklámhoz, ezért a tehenünk rövidebb lábakat és gömbölyűbb hasat kap. Így könnyebben elhelyezhető a képen, és sokkal viccesebb is. Nos, mit gondolsz, sikerült a reklámszakembereknek kitalálniuk, hogyan lehet jól átalakítani a túlságosan valóságos és komoly tehenet? A következő lépés az, hogy keresnek egy illusztrátort, egy művészt, aki magazinokba, könyvekbe, reklámokba készít képeket. Az illusztrátor meghallgatja a reklámosok ötleteit, és rögtön hozzákezd a tehén átalakításához. Először készít néhány vázlatot, és kiválogat egy-két színmintát. A végére a tehén teljes átalakuláson megy keresztül, új, megváltozott külsejű tehén válik belőle:
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32