Page 25 - A médiaáról neked, 1. rész
P. 25
23 TUDATOSSÁG: #ŀBĪD8ĪPĬ IP;CFEDJEA CĄHB;=;BĄI;Z ŀJAĪPJ;JĄI;Z LĄ=?==ED:EBòI7 MÉDIUM: A média L?Bò=ò87D CŁAĪ:Ĭ ;=O J;HCĄA C;=LòIòHBòI7 J;B;LĕP?ħAZ Hò:?ħAZ Ľ@Iò=EAZ IEHòD FB7AòJEAZ AĪDOL;AZ ?DJ;HD;J;I <;BŀB;J;A AĪPĪI D;L; A reklámok nem hazudnak, csupán felnagyítják a termékhez kapcsolódó jó érzéseket, előnyöket. Ezért fontos, hogy tudjuk, most reklámot nézünk, mert így talán könnyebben ellen tudunk állni a csábításnak. Képesek leszünk mérlegelni, hogy valóban szükségünk van-e például a reklámban látott paprikás chipsre. Emellett azt is, hogy ha mindenképpen rágcsálni szeretnénk, akkor valóban paprikásat vagy inkább tejfölöset választunk legközelebb, esetleg nem is chipset, hanem müzlit kérünk, mert az egészségesebb. Nagyon sok szakember dolgozik azon, hogy jó reklámok készüljenek, amelyeket szívesen nézünk. A reklámokra szükségük van a televízióknak, újságoknak, internetes oldalaknak, mert a termékek előállítóitól a reklám megjelenítéséért pénzt kapnak. bevételből elből b b b b Ebből a bevételből tudnak műsort készíteni vagy újságot írni. Lássunk erre egy példát! Egy cég új csokoládéval jelent meg az édességek piacán, és ennek kapcsán r reklámkampányt indított. Reklámfilmek készültek, plakátokat rajzoltak, és egy eklámkampányt nyereményjátékot is kitaláltak: az új csokoládé vásárlói egy utazást CÉLCSOPORT: PEA 7P nyerhettek. Mindez nagyon sokba került, de a cég abban bízik, hogy ;C8;H;AZ 7A?AD;A 7 a reklámokkal kedvet csinál a csokoládé megvásárlásához, =OòHJħ ;B 7A7H@7 7:D? így a reklámra költött pénz sokszorosan megtérül. 7 J;HCĄA;JZ 7A?A;J 7 H;ABòCEPħ C;= 7A7H célcsoportot lcl porto cé cé A reklámkampányban két fontos célcsoportot határoztak meg: az alsó =OĬPD? tagozatos gyerekeket és az ő nagymamáikat. A reklámokkal elsősorban őket szeretnék arra ösztönözni, hogy vásároljanak az új csokiból. Ezért is szerepel a reklámfilmben egy óriási hegyi csúszda, amelyen együtt csúszik le egy kilencéves gyerek a nagymamájával és mögöttük egy vicces rózsaszín pöttyös tehénnel. A csokigyár úgy döntött, hogy a reklámot gyerekcsatornákon a, hiszen és nyugdíjasoknak szóló műsorokban sugározza, hiszen nézik. a gyerekek és a nagymamák elsősorban ezeket nézik. Emellett a reklám megjelenik a gyerekújságokban, a női an, a női kon is. magazinokban és a Balaton mellett óriásplakátokon is. Jegyzetem: ágoknak Az a pénz, amit a csokigyár a csatornáknak, újságoknak fizet a reklámok megjelentetéséért és sugárzásáért, ért, ödni hozzájárul ahhoz, hogy ezek a médiumok működni tudjanak. MANIPULÁCIÓ: L7BħIò=EJ >7C?I7DZ C;=JĄL;IPJĬ Cħ:ED 8;CKJ7Jħ AĪPBĄI 7DD7A ĄH:;AĄ8;DZ >E=O C;==OĬPPĪDZ J;=O;A C;= L7B7C?J $7FEPP L?IIP7 7 EB:7BH7Z ĄI EBL7I: ;B Ľ@H7 7 %Ą:?7
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30