Page 24 - A médiaáról neked, 1. rész
P. 24
22 REKLÁMSZLOGEN: ";BCED:7JZ AĪDDO;D C;=@;=O;P>;JĬ CED:7JZ 7C;BO 7P 7:EJJ J;HCĄA>;PZ CòHAò>EP A7F9IEBħ:?A Reklám Kezdjük egy játékkal! Csukd be a szemed, és képzelj magad elé egy képernyőt! Éppen egy reklámot látsz, a kedvenc reklámodat. Ha az utolsó kockáját is megnézted, kinyithatod a szemed. Színes volt, vicces, esetleg izgalmas, vagy éppen hogy megnyugtató? A reklámok nagyon sokfélék lehetnek, egy azonban közös bennük: meg akarnak győzni arról, hogy a bemutatott joghurt, bicikli, társasjáték, REKLÁMÜZENET: Az az üzenet, amellyel meg akar buborékfújó a legklasszabb, legfinomabb, legjobb dolog a világon, és nagyon =OĬPD? C?DA;J 7 H;ABòC boldoggá tesz majd, ha megkapod. A reklám célja ugyanis az, hogy eladja PJ ŀP;D?Z >E=O L?:òC7A a termékeket, elérje, hogy az emberekben felébredjen a vágy a vásárlásra. L7=O IPĄF;A B;IPŀDA 7 J;HCĄAJĬBZ L7=O 7PJ Emellett azonban a reklám tájékoztat is, hiszen információt nyújt a termék ŀP;D?Z >E=O D7=OED @ħB létéről, tulajdonságairól, és esetleg arról is, hogy hol vásárolhatjuk meg. E=O D7=OED EB9IħD JK:@KA C;=L;DD? a televízióban vagy a rádióban, az újságokban és az interneten, például 7 J;HCĄA;J meghökkentő hirtelenséggel felbukkanó kisebb ablakokban. A televízióban a reklámokat reklámblokkokban helyezik el, így könnyebben érzékelhető a nézők a reklám reklámblokkokban számára, amikor reklámot látnak. De vajon miért fontos az, hogy tisztában legyünk ezzel? A reklámok egyoldalúak, felnagyítják a termékek jó tulajdonságait, és másról nem beszélnek. Egy autó reklámja gyakran szól arról, hogy milyen gyorsan megy, de nem mutatja be azt, hogy milyen sokat fogyaszt. Egy játék reklámja bemutathatja, hogy milyen vidáman játszanak vele a gyerekek, de azt már nem látjuk a reklámfilmben, hogy a játék milyen könnyen tönkremehet. A reklámok a vágyainkról szólnak, jó érzéseket keltenek bennünk, és nem azt segítik, hogy alaposan végiggondoljuk, vajon érdemes-e megvásárolni az adott terméket. A reklámokban gyakran látunk vidám, boldog, szép embereket, akik nagyon elégedettek, mert ittak a reklámozott üdítőitalból, jót játszottak a játékkal, vagy jól szórakoztak a kalandparkban. A reklám ezzel azt sugallja, hogy te is milyen elégedett, vidám és szép leszel, ha iszol az üdítőből, játszol a játékkal, vagy ha elmész a kalandparkba. A reklámvilág színes, érdekes, olykor varázslatos. REKLÁMBLOKK: J;B;LĕP?ħI H;ABòCEA7J ;=OCòI KJòD Vannak kedvenc reklámjaink, amelyeket újra és újra szívesen IK=òHEPPòA Ľ=OZ C?DJ ;=O megnézünk, és az is előfordul, hogy nem tudjuk kiverni ĪDòBBħ CŁIEHJ H;ABòC8BEAA re re re re ogent reklámszlogent.kkklk ;B;@ĄD AĪPB?AZ >E=O CEIJ a fejünkből a hallott reklámszlogent. REKLÁMBEVÉTEL: H;ABòC AĪL;JA;P?AZ 7 LĄ=ĄD REKLÁMKAMPÁNY: =O J;HCĄA J;B;LĕP?ħAD7AZ Ľ@Iò=EAD7AZ F;:?= B;PòH@òA 7PP7BZ >E=O C;=?IC;HJ;JĄIĄJZ DĄFIP;HŁIĕJĄIĄJ FB7AòJ9Ą=;AD;A E=O 7 H;ABòCEA7J Ľ@Iò=EA87DZ FB7AòJEAED ;=O ?:Ĭ8;D C;=?IC;HJ;IIĄA 7P BòJ>7Jħ H;ABòCEA ;=OŀJJ;I; ;C8;H;AA;B CĄ:?KCEA HĄIP8;D H;ABòC8;LĄJ;B;A8ĬB CŁAĪ:D;A
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29