Page 15 - A médiáról neked, 2. rész
P. 15
13 A termelők csak filléreket keresnek egy tábla csokoládén: előfordulhat, hogy a családjuk nyomorog, a farmokon gyerekek dolgoznak távol a szüleiktől, nincs pénz ételre, orvosra, tanulásra. A csoki ízét pedig nem is ismerik. Írd a gondolatbuborékba, hogy ha megtehetnék, mit üzennének egymásnak a képen látható gyerekek! Tehát ne együnk csokit?! Dehogynem! A csoki nem FAIR TRADE hogy a termék tisztességes, azaz fair módon jöjjön csak jó, de ha elég nagy a kakaótartalma, egészséges A méltányos kereskedelem (Fair Trade) mozgalom célja, is. Szerencsére van egy remek kezdeményezés: néhány létre: vagyis se a termék létrehozóit, se a természetet ne zsákmányolják ki. Ez azt jelenti, hogy a termék embert zavart a gondolat, hogy élvezettel majszolják létrejöttéhez se gyerekmunkát, se ingyen vagy méltatlanul azt a csokit, amelyet nyomorgó emberek keze munkája EB9Iħ CKDA7;HĬJ D; >7IPDòB@7D7AZ ?BB;JL; 7P ;BĬòBBĕJòI IEHòD P ?BO Cħ:ED BĄJH;@ĪLĬZ L7=O?I 7?H ,H7:; J;HCĄA;A hozott létre, s kitalálták a Fair Trade (vagyis méltányos 7 J;HCĄIP;J I; FKIPJKB@ED L7=O IP;DDO;PĬ:@ĪD 7HòDOJ7B7DKB kereskedelem) rendszerét, amelynek lényege, hogy senki csomagolásán feltüntetik ezt a tényt. senkit nem zsákmányol ki a termék létrehozása során.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20