Page 152 - James Potter – Médiaműveltség
P. 152
128 III. rész: Az iparág moGel, l.: Careers in communications and entertainment. New York, Simon & Schuster, 2000. Ez egy különlegesen részletes könyv a médiaiparról, amelynek egyes fejezetei a könyvekről, magazinokról, újságokról, televízióról, rádióról, flmekről, speciális effektekről, reklámozásról, közönségkapcsolatokról, új médiáról szólnak, és bölcs tanácsokat adnak. Minden egyes fejezet a témáját adó iparág felépítését, tipikus állásait és a benne dolgozó emberek típusait írja le. Sok gyakorlati irány- mutatást adhat azoknak, akik e kommunikációs iparágak egyikében szeretné- nek dolgozni NeumaN, w. r. (szerk ): Media, technology, and society: Theories of media evolution. Ann Arbor, University of Michigan Press, 2010. Ez a javított kiadás 10 fejezetből áll, melyet különböző kutatók írtak. Hét feje- zete más-más tömegmédium fejlődéstörténetét követi – újságok, telefon, flm, rádió, televízió, kábeltévé és internet. A maradék három fejezet a médiaevolúció elméleteire, a magánszférára és az azt védő intézkedésekre, valamint a tulaj- donlás jövőjére összpontosít. SeGuiN, J. – culver, S. h.: Media career guide: Preparing for jobs in the 21st century (6. kiadás). Boston, Bedford/St. Martin’s, 2012. Ez egy gyakorlati útmutató, amely a főiskolásoknak segíthet a felkészülésben, amennyiben a médiaipar valamelyik szegmensében szeretnének karriert Hét fejezete sok-sok gyakorlati tanácsot vonultat fel arról, hogyan fejlesszünk ki ha- tékony álláskeresési stratégiát, hogyan szerezzünk gyakornoki posztot, és ho- gyan hozzuk ki abból a legtöbbet, hogyan írjunk kísérőlevelet, önéletrajzot és köszönő üzenetet. Frissítés Bureau of Labor Statistics (www.bls.gov/ces/home.htm) Ezt a weboldalt a szövetségi kormány egyik ügynöksége üzemelteti, amely min- denféle szakmával kapcsolatban ad információkat az Egyesült Államokból, bele- értve a fzetést, feladatköröket és a szükséges végzettséget. Statistical Abstract of the United States (http://www.census.gov/compendia/statab/) A United States Cencus Bureau (Amerikai Kereskedelmi Minisztérium) minden évben kiad egy új statisztikai kivonatot. A jelen fejezet anyagához kapcsolódó friss fejleményekről az Information & Communications almenüben tájékozódhatunk.