Page 332 - James Potter – Médiaműveltség
P. 332
308 IV. rész: Tartalom 12.1. gyakorlat Mit jelentenek számunkra az elektronikus játékok? 1 Egy lapon soroljuk fel azokat az elektronikus játékokat, amelyekkel a szá- mítógépen és a mobil eszközeinken (okostelefon, iPad stb.) játszunk. Most becsüljük meg, átlagosan mennyi időt töltünk hetente ezekkel a játékokkal. 2. Hordjunk magunkkal egy darab papírt egy héten keresztül, és minden al- kalommal, amikor játszunk, írjuk fel, mettől meddig játszottunk az adott játékkal. 3. A hét elteltével adjuk össze a játékkal töltött időket. 4. Hasonlítsuk össze a hét eleji becslésünket a ténylegesen játékkal töltött idővel. 5. Tegyük fel magunknak a következő kérdéseket: – A tényleges játékkal töltött idő több vagy kevesebb volt az eredetileg becsültnél? – Meglepődtünk ezen? – A kezdeti becslés során fel tudtuk sorolni az összes játékot, amellyel ténylegesen játszottunk azután? – Mit jeleznek ezek a minták számunkra az elektronikus játékok fontossá- gáról? – Médiahasználatunk hány százalékát fordítjuk elektronikus játékokra? Az ébren töltött időnk hány százalékát fordítjuk elektronikus játékokra? 6. Hogyan hat ránk a játék? – Milyen érzések támadtak bennünk játék közben? Ezeket az érzéseket kerestük? – Milyen készségeinket fejlesztettük a játék során? Értékesnek gondol- juk-e ezeket a készségeket? – Nagyobb-e az önbizalmunk vagy a hatalomérzetünk a játék hatására? Ha igen, át tudjuk-e hozni ezeket az érzéseket a valóságunkba, vagy a játékra korlátozódnak? 7. Mennyire tartjuk értékesnek az elektronikus játékokkal való játékot? – Hasonlítsuk össze az 5. és 6. feladatban adott válaszainkat, hogy meg- tudjuk, megtérül-e a játékra fordított időnk a kapott élményekkel. 8 Ha nem játszunk elektronikus játékokkal, gondoljuk át, miért kerüljük őket! – Megtaláljuk-e más időtöltésben a szükségleteink kielégítésének módjait? – Léteznek-e olyan játékok, amelyekkel értékesnek tartott készségeinket fejleszthetnénk? – Léteznek-e olyan játékok, amelyek intenzívebb érzelmeket válthatnának ki bennünk?
   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337