Page 337 - James Potter – Médiaműveltség
P. 337
Ismerjük meg jobban a média hatásait! Suzanne vigyáz a 7 és 10 éves kisöccseire. Egy magazint olvas, miközben a Pókembert nézi a televízióban. Lát egy új hajsamponreklámot, kitépi a ma­ gazinból a kuponját, és megjegyzi magának, hogy később, ha megy vásárol­ ni, vesz majd ebből a márkából. Az öccsei hangoskodni kezdenek a televízió képernyője előtt. Suzanne kiabál a testvéreivel, hogy legyenek csöndben, majd bekapcsolja iPodját, hogy meghallgasson néhány számot a nemrégiben letöltött zenékből. Ahogy egy új szám kezdődik, jobban kezd fgyelni a dalszövegre, és félreteszi az újságot. Kezdi igazán megkedvelni a számot, és közben azon gondolkozik: „Ki éne­ kelheti ezt? Nem is hallottam még.” Aztán ábrándozni kezd az esti randevújáról: „Remélem, Tim újra elvisz a moziba egy jó horrorflmre. Olyan jó szórakozás teli tüdőből sikítani, és rá­ támadni a félelmetes részeknél.” Amikor véget ér a dal az iPodon, jó hangu­ latban van, ami azonban rögtön ködbe veszik, amikor a testvérei ordítanak egymással, és birkózni kezdenek a padlón. Suzanne beszalad a tévészobába, és szétválasztja őket. – Fiúk, jobb lesz, ha viselkedtek, vagy soha többet nem nézhetitek meg a Pókembert! Gyerünk, vissza mindenki a saját székébe! A békét helyreállítva Suzanne felvesz egy újságot, és észrevesz egy sztorit egy autós lövöldözésről, ahol fatalok egy csoportja eljátszott egy akciójele­ netet egy nemrég látott moziflmből. Azt gondolja: „A média olyan rossz ha­ tással van a fatalokra. Az öcséim is börtönben végzik, ha továbbra is nézik ezeket a műsorokat. Isteni szerencse, hogy a média rám egyáltalán nincs ha­ tással!”
   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342