Page 504 - James Potter – Médiaműveltség
P. 504
480 VI. rész: Szembesülés a problémákkal 5. Mennyi időt töltünk a következőkkel: – sportcsapatokról, játékosokról és elért eredményekről való beszélgetés – a régi szép idők felemlegetése – a gyenge mérkőzések, játék és játékosok miatti panaszkodás – kedvenc csapatunk, játékosaink karrierje vagy jövőbeli mérkőzések kap- csán a jövő előrevetítése 2. lépés: Becsüljük meg közvetett költségeinket: 6 Mennyit költünk a sporteseményeken reklámozott termékek megvásárlá- sára? (Ennek teljes megválaszolásához elemeznünk kell az általunk nézett ösz- szes sportcsatorna termékreklámjait, és kiszámolni, hogy ezeknek a ter- mékeknek az árából hány százalékot költöttek sportrendezvény vagy - műsor közbeni reklámozásra. A válaszunkhoz gyűjtsük össze kedvenc csapataink fő szponzorait, és adjuk össze azt a pénzt, amit az ő termé- keikre fzetünk ki évente. 7. Mennyi pénzt költött a városunk a helyi sportcsapatok támogatására? Gondoljunk itt a stadionok, parkolóházak és megközelítő utak építésére az élsportok, egyetemi és középiskolai (ifjúsági) sport esetén. Próbáljuk meg- becsülni, mennyi adónk megy mindezen sportok támogatásába. 3. lépés: Becsüljük meg közvetlen hasznunkat: 8. Mennyi örömet okozott nekünk az általunk követett sportcsapatok teljesít- ménye az elmúlt szezonban? Ha fanatikus szurkolónak számítunk, és min- den számunkra kedves csapat minden bajnokságot megnyert, akkor öröm- szintünk rendkívül magas kell hogy legyen. De gondoljunk arra az örömre is, amit az egyes mérkőzések és az egyes játékosok teljesítménye okozott nekünk 9. Mennyi örömünk származott abból, hogy kedvenc csapatunk logóját a ru- házatunkon, autónkon, asztalunkon stb. kiraktuk? Fontos-e számunkra, hogy mások tudják, melyik csapatnak szurkolunk? Ha igen, miért? Van-e olyan csapat, amelyikkel annyira képesek vagyunk azonosulni, hogy rész- ben felelősnek érezzük magunkat, ha veszítenek, és okot érzünk az ünnep- lésre, ha nyernek?