Page 501 - James Potter – Médiaműveltség
P. 501
19. fejezet: A sport világa 477 19.1. gyakorlat Ismereteink bővítése Ebben a fejezetben a pénz körforgását tények és adatok felsorolásával illuszt- ráltam. Mindezen információk jó kiindulási pontot adnak ahhoz, hogy saját kutatásunkat megtervezzük a fejezet tényanyagának frissítésére és bővítésé- re, amikor a következő kérdéseket megválaszoljuk. 1 Bővítsük a tudásunkat: Válasszuk ki a fejezetben tárgyalt egyik főbb sportágat, és végezzünk saját kutatást, hogy még több ismeretre tegyünk szert, és frissítsük az adatokat. Íme, néhány terület: – Élsportolók által hordott termékmegjelenítések. – Az egyes sportlétesítmények, stadionok költsége és fnanszírozásának módja. – A játékosok fzetésének összehasonlítása adott sportágon belül. – Reklámköltségek követése sportonként – A különböző sportágak rajongóinak demográfai proflja. – Milyen változásokkal lettek a sportjátékok vonzóbbak a nézők számára? – Kik a sportcsapatok tulajdonosai, és hogyan szerezték a sportfranchise megvásárlásához szükséges pénzt? 2 Elemezzük a reklámtartalmakat: Nézzünk meg különböző közvetítéseket egy adott sporthoz kapcsolódóan. A játék helyett azonban fgyeljünk in- kább a reklámokra. Jegyezzük fel valamennyi reklámot, azután válaszol- junk a következő kérdésekre: – Melyik cégek reklámoznak a legtöbbet bizonyos sportokon belül? – Milyen termékkategóriák jelennek meg leggyakrabban a sportokhoz kapcsolt reklámokban? – A fenti két kérdésre adott válaszaink alapján kik lehetnek a nagyobb hirdetők célközönsége? – Milyen csábítás van a reklámokban, vagyis mit mondanak a hirdetők a termékeikről, ami miatt épp ezeket kellene használnunk? 3 Tendenciák előrevetítése: Válasszunk ki egy sportágat, és próbáljunk meg információt szerezni az átlagos fzetésekről ebben, illetve arról, mennyit kerestek a legjobban fzetett játékosok az egyes évtizedekben. – Használjuk ezt az információt a következő egy, két és három évtized adatainak előrevetítéséhez. Vajon 10, 20 vagy 30 év múlva mennyit fog keresni egy átlagos játékos?
   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506