Page 501 - James Potter – Médiaműveltség
P. 501
19. fejezet: A sport világa 477 19.1. gyakorlat Ismereteink bővítése Ebben a fejezetben a pénz körforgását tények és adatok felsorolásával illuszt- ráltam. Mindezen információk jó kiindulási pontot adnak ahhoz, hogy saját kutatásunkat megtervezzük a fejezet tényanyagának frissítésére és bővítésé- re, amikor a következő kérdéseket megválaszoljuk. 1 Bővítsük a tudásunkat: Válasszuk ki a fejezetben tárgyalt egyik főbb sportágat, és végezzünk saját kutatást, hogy még több ismeretre tegyünk szert, és frissítsük az adatokat. Íme, néhány terület: – Élsportolók által hordott termékmegjelenítések. – Az egyes sportlétesítmények, stadionok költsége és fnanszírozásának módja. – A játékosok fzetésének összehasonlítása adott sportágon belül. – Reklámköltségek követése sportonként – A különböző sportágak rajongóinak demográfai proflja. – Milyen változásokkal lettek a sportjátékok vonzóbbak a nézők számára? – Kik a sportcsapatok tulajdonosai, és hogyan szerezték a sportfranchise megvásárlásához szükséges pénzt? 2 Elemezzük a reklámtartalmakat: Nézzünk meg különböző közvetítéseket egy adott sporthoz kapcsolódóan. A játék helyett azonban fgyeljünk in- kább a reklámokra. Jegyezzük fel valamennyi reklámot, azután válaszol- junk a következő kérdésekre: – Melyik cégek reklámoznak a legtöbbet bizonyos sportokon belül? – Milyen termékkategóriák jelennek meg leggyakrabban a sportokhoz kapcsolt reklámokban? – A fenti két kérdésre adott válaszaink alapján kik lehetnek a nagyobb hirdetők célközönsége? – Milyen csábítás van a reklámokban, vagyis mit mondanak a hirdetők a termékeikről, ami miatt épp ezeket kellene használnunk? 3 Tendenciák előrevetítése: Válasszunk ki egy sportágat, és próbáljunk meg információt szerezni az átlagos fzetésekről ebben, illetve arról, mennyit kerestek a legjobban fzetett játékosok az egyes évtizedekben. – Használjuk ezt az információt a következő egy, két és három évtized adatainak előrevetítéséhez. Vajon 10, 20 vagy 30 év múlva mennyit fog keresni egy átlagos játékos?