Page 502 - James Potter – Médiaműveltség
P. 502
478 VI. rész: Szembesülés a problémákkal – Számítsuk ki a fzetésekből a játékonkénti összeget, vagyis hogy meny- nyit fog keresni mérkőzésenként egy átlagos és a legjobban fzetett játé- kos a jövőben? – Saját fzetésünk vajon mennyi lesz 10, 20 és 30 év múlva? Mennyi idő alatt keresi meg egy élsportoló a mi éves keresetünket? 4 Készítsünk történelmi áttekintést! Beszélgessünk szüleinkkel és nagyszü- leinkkel a 40-50 évvel ezelőtti sportról. A következőkről kérdezzük őket: – Jártak-e sporteseményekre? – Követtek-e sportot a médiában? Ha igen, mely sportokat és milyen mé- diumon? – Észrevettek-e bármilyen változást a kedvenc sportjukban az elmúlt évti- zedek során? Ha igen, hogyan reagáltak ezekre a változásokra? – Mit gondolnak a sportolók fzetésében beállt változásról? – Mi a véleményük a játékok és közvetítésük közben beiktatott reklám- mennyiségről? 5 Alakítsunk ki tájékozott véleményt az élsportolókra költött pénz mennyisé- géről. – Gondolkozzunk el a pro és kontra érvekről. Próbáljuk meg felsorolni az összes, fzetésnövelés felgyorsítása melletti érvet, majd pedig az ellene szólókat – Gondoljunk a sporton túlmutató leágazásokra is, mint a következők: = helyi adók = forgalmi rend és tumultus = gyerekeink sportra nevelése = családi sportesemény-látogatások = a reklámozott termékek költsége = a gazdaság egésze = sportjaink, ahogy a világ többi részén látják – Mi a mindezeket fgyelembe vevő, tájékozott véleményünk? – Mit kellene tenniük a következő embereknek, ha egyáltalán kell tenniük valamit? választott vezetők televíziós hálózatok jövőbeli sportolók reklámozó cégek
   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506   507