Page 509 - James Potter – Médiaműveltség
P. 509
Hogyan növeljük a magunk és mások médiaműveltségét? Az előző fejezetek segítségével a médiaműveltség tudástárának teljes skáláját ki- építhettük, ami már magában is szép teljesítmény. Mostanára bizonnyal kellő tu- dással rendelkezünk arról, mit is jelent médiatudatosnak lenni, és jó tudásbeli alappal rendelkezni a média iparágairól, közönségeiről, üzeneteiről és a ránk és a társadalomra gyakorolt hatásairól Ezen a ponton érdemes elgondolkoznunk arról, hogyan is tudnánk megőrizni a szerzett készségeket és tudástárat. Hogyan fejleszthetjük ezeket? És hogyan segít- hetünk másoknak mindebben? Ebben a záró fejezetben igyekszem segíteni abban, hogy a fenti kérdésekre ki-ki jó válaszokat alakíthasson ki magának. Gondoljunk arra, hogy ez a fejezet jó kiindulási pont – elrugaszkodási pont lehet számunkra ahhoz, hogy jobban az irányításunk alá vonjuk gondolkodásmódunk röppályáját, miközben a médiaüzenetek gazdag légkörében siklunk életünk folyamán. Először arra próbálok rávilágítani, hogyan fejleszthetjük saját személyes stratégiánkat mé- diaműveltségünk további növeléséhez, azután pedig a mások segítésére kifejleszt- hető stratégiával foglalkozunk majd. A magunk fejlesztése Az első teendőnk az, hogy személyes stratégiát alakítunk ki médiaműveltségünk növelésére. Ennek az a célja, hogy átvegyük az irányítást a befolyásolási folyamat felett, amelyet jelenleg teljes mértékben a média gyakorol. Ez nem azt jelenti, hogy mindennemű automatikus információfeldolgozásnak véget vetünk. Ez a célkitűzés ugyanis irreális lenne. Ehelyett olyan stratégiát kell kialakítanunk, amellyel foko- zatosan fejleszthetjük a befolyásolási folyamattal kapcsolatos ismereteinket, és egyre jobban átvehetjük az irányítást fölötte. Miközben személyes stratégiánkat kialakítjuk, gondoljunk az alább kifejtett 12 jó tanácsra.
   504   505   506   507   508   509   510   511   512   513   514