Page 274 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 274
272 Műveljük a médiát! jenkins, h. – PurushotMA, r. – Weigel, M. – clinton, k. – roBinson, A. j. (2009): Confronting the Challenges of Participatory Culture. Media Education for the 21st Century. Cambridge, MA, The MIT Press. jensen, J F (1988): Adventures in Computerville. Games, Inter-Action and High Tech Paranoia in Arkadia. (Kultur & Klasse 63.) Copenhagen, Medusa. jensen, J (2014): Globalizáció és új kormányzás (Mundus Novus könyvek) Buda- pest–Érd, MTA Társadalomtudományi Kutatóközpont Politikatudományi Inté- zet jones, c (2014): The Smile Revolution: In Eighteen Century Paris. Oxford, Oxford University Press jukes, i. – dosAj, A. (2003): Understanding The New Digital Landscape, Kids & the New “Digital Divide”. Digitális jegyzet. The InfoSavvy Group. just, N – PuPPis, M (eds) (2012): Trends in Communication Policy Research. New Theories, Methods and Subjects. Chicago, University of Chicago Press. juul, J. (2001): Games Telling Stories? A brief note on games and narratives. GameStudies – The international journal of computer game research, 1(1) http://www.gamestudies.org/0101/juul-gts/. kAMAhAWi, R – WeAver D. (2003): Mass Communication Research Trends from 1980 to 1999 Journalism and Mass Communication Quarterly, 80 7–27 kArácsony A. (2002): Individualitás a nomádok földjén. Pillanatképek. In: nyíri k (szerk ): Mobilközösség – mobilmegismerés. Budapest, MTA Filozófai Kuta- tóintézet. 127–138. http://21st.century.phil-inst.hu/2002_konf/hn3_kot/tart.htm. károly S. (1979): A szöveg és a jelentés szerepe kommunikációs szemléletű nyel- vészeti törekvéseinkben. In: szAthMári I – várkonyi I (szerk ): A szövegtan a kutatásban és az oktatásban. Budapest, Akadémiai 23–32 kAtz, E – BluMler, J G – gurevitch, M (2007): A tömegkommunikáció hasz- nálata az egyének által In: Angelusz R – tArdos R – terestyéni T (szerk ): Média, nyilvánosság, közvélemény Szöveggyűjtemény Budapest, Gondolat 210–227. Eredeti mű: Utilization of mass communication by the individual. In: BluMler, J G – kAtz, E (eds): The uses of mass communications. Current perspectives on gratifcations research. Beverly Hills, CA: SAGE, 1974. 19–34. kAtz, E – gurevitch, M – hAAs, H (1973): On the use of the mass media for important things American Sociological Review, 38 164–181 kAtz, E – lAzArsFeld, P F (1955): Personal infuence. The part played by people in the fow of mass communications. New York, Free Press. kAtz, Y. (2010): A médiapolitika háromlépcsős fejlődési folyamata. In: Polyák Gábor (szerk ): Médiapolitikai szöveggyűjtemény. Budapest, AKTI–Gondolat 201–235 keen, A (2007): The Cult of the Amateur: How blogs, MySpace, YouTube and the rest of today’s user-generated media are destroying our economy, our culture and our values. New York: Random House.