Page 269 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 269
Felhasznált irodalom 267 donges, P (2010): A médiapolitika mint a publicisztika és a kommunikációtudo- mány tárgya In: Polyák G (szerk ): Médiapolitikai szöveggyűjtemény. Buda- pest, AKTI–Gondolat 59–74 dunBAr, R. (1993): Coevolution of Neocortex Size. Group Size and Language in Humans Behavioral and Brain Sciences, 16 681–735 eco, U (1995): Hat séta a fkció erdejében. Budapest, Európa edelstein, A. S. (1993): Thinking about the criterion in agenda-setting research. Journal of Communication, 43(2) 85–99 ekströM, A – jülich, S. – lundgren, F – Wisselgren, P (2011): History of Participatory Media. Politics and Publics 1750 – 2000. London, Routledge. ENSZ Fejlesztési Program 1999 (2001): Rapport mondial sur le développement humain. Programme des Nations unies pour le développement. Genéve–Paris– Brussels, De Boeck & Larcier. ENSZ-állásfoglalás (2011): Report of the Special Rapporteur on the promotion and protection of the right to freedom of opinion and expression. http://www2.ohchr. org/english/bodies/hrcouncil/docs/17session/A.HRC.17.27_en.pdf. erll, A (2011): Memory in Culture. London, Palgrave McMillan. esPosito, E. (2008): Social Forgetting: A Systems-Theory Approach. In: erll, A – nünning, A (eds): Cultural Memory Studies. Berlin – New York, de Gruyter. 181–189 etteMA, J. S. – Whitney, D. Ch. (1994): Audiencemaking: How the Media Create the Audience. London, SAGE. etzioni, A (1968): The Active Society. A Theory of Societal and Political Processes. New York, The Free Press. etzioni, A (1995): The Spirit of Community. Rights, Responsabilities and the Communitarian Agenda. London, Fontana. FAris, d. M. (2013): Digitally Divided We Stand: The Contribution of Digital Me- dia to the Arab Spring. In: rAgneddA, M. – Muschert, g. W. (eds): The Digital Divide: The Internet and Social Inequality in International Perspective. (Routledge Advances in Sociology) London, Routledge. 209–221. FArkAs J (2002): Információs- vagy tudástársadalom? Budapest: Aula FArkAs M – vendler B (2014): Na de mi az a gamifcation? http://computerworld. hu/computerworld/na-de-mi-az-a-gamifcation.html. Felfutóban az e-könyv olvasók piaca, de kevesebbet költünk fotózásra, háztartási gépekre (2013): http://www.infoter.eu/cikk/felfutoban_az_e-konyv_olvasok_pia- ca_de_kevesebbet_koltunk_fotozasra_haztartasi_gepek_. Ferguson, D A – Perse, E. M. (2000): The World Wide Web as a functional alternative to television Journal of Broadcasting & Electronic Media, 44(2) 155–174 Festinger, L. (2000): A kognitív disszonancia elmélete. Budapest, Osiris Eredeti mű: The Theory of Cognitive Dissonance. Stanford: Stanford University Press, 1957