Page 11 - James Potter – Médiaműveltség
P. 11
Tartalomjegyzék IX Ki számít újságírónak? 208 Mi számít hírnek? 209 Mi legyen a minőségi elvárás? 210 Jártasság a hírtartalmak terén 212 A hírközlési perspektíva elemzése 213 Kontextuskeresés 213 Alternatív információforrások hozzáadása 215 Ne higgyünk a közvéleménynek! 215 Több hírt fogadjunk be, ne kevesebbet! 216 Összefoglalás 218 10. fejezet Szórakoztatás A szórakoztatóipari formula 228 Az általános történeti formula 228 Műfajok 229 Kihívások 231 Karaktersémák 234 Demográfai sémák 236 Sztereotipikus portrék 236 Ellentmondásos tartalmi elemek 241 Szex 241 Homoszexualitás 243 Erőszak 244 Nyelvezet 247 Egészség 247 Félrevezető egészségi minták 248 Felelősségteljes egészségi minták 249 Értékek 249 A tartalmi elemzés módszere 252 Médiaműveltség a szórakoztatás üzenetei terén 253 11. fejezet Reklám A mindent elborító reklám 264 Elterjedt felszínes kritikák 267 A reklám rávesz bennünket, hogy megvegyünk azt is, amire nincs szükségünk 267 A reklámok túl anyagiassá tesznek bennünket 268 A reklámok megtévesztők 269 A cégek szubliminális reklámokkal manipulálnak bennünket 271
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16