Page 89 - Kósa Éva – Médiaszocializáció
P. 89
sági ágnes – Bálint Éva: Gyerekek a tévéképernyők előtt 87 4. táblázat: A különböző napszakokban legmagasabb közönségarányokat elérő csatornák toplistája a 8–12 évesek körében 2014-ben 6:00–8:00 8:00–16:00 16:00–19:00 19:00–23:00 Csatorna 8–12 éves fúk 8–12 éves lányok 8–12 évesek (sorrendezve) Csatorna 8–12 éves fúk 8–12 Ééves lányok 8–12 évesek (sorrendezve) Channel/ target 8–12 éves fúk 8–12 éves lányok 8–12 évesek (sorrendezve) Channel/ target 8–12 éves fúk 8–12 éves lányok 8–12 évesek (sorrendezve) 1 RTL Klub 22,3 9,9 17,2 1 Disney Channel 8,7 23 15,7 1 Disney Channel 7,2 23,5 14,9 1 RTL Klub 23,2 20,1 21,8 2 Nickelodeon 12,7 22,8 16,9 2 Nickelodeon 9,1 10,6 9,8 2 TV2 13,1 9,2 11,3 2 TV2 15,4 10,7 13,2 3 Disney Channel 8,6 20,8 13,6 3 Minimax 8,9 9 8,9 3 Nickelodeon 7,8 11,6 9,6 3 Disney Channel 5,6 16,4 10,5 4 Minimax 10,5 5,6 8,5 4 M2 9,5 6,8 8,1 4 RTL Klub 9 6,9 8 4 Nickelodeon 8,3 13,1 10,5 5 M2 5,1 8,3 6,4 5 Other Hungarian 8,4 5,1 6,8 5 M2 9 5 7,1 5 Other Hungarian 5,2 3,8 4,5 6 Cartoon Network 7,8 4,3 6,3 6 RTL Klub 6,3 6,8 6,5 6 Minimax 7,2 5,5 6,4 6 Other 4 3,9 4 7 Other Hungarian 8,2 3,6 6,3 7 Other 6,7 5,8 6,3 7 Other Hungarian 6,1 4,4 5,3 7 F+ 3,6 2,7 3,2 8 Other 6,5 4,2 5,5 8 Cartoon Network 8,6 3,2 6 8 Cartoon Network 7 2,9 5,1 8 M2 3,8 2,3 3,1 9 TV2 4,5 3,8 4,2 9 DVD/videó 6,4 4,6 5,5 9 DVD/videó 5,7 4 4,9 9 DVD/videó 3 2,9 3 10 DVD/videó 1,8 3,3 2,4 10 TV2 3,7 3 3,3 10 Other 4,9 4,6 4,8 10 Cool 3,5 1,7 2,7 11 Comedy Central 1,5 3,2 2,2 11 Cool 2,8 1,9 2,4 11 F+ 3,2 1,8 2,5 11 M1 2,7 2,3 2,5 12 Story4 1,7 1 1,4 12 F+ 2,6 1,4 2 12 Cool 2,6 1,8 2,2 12 Cartoon Network 2,9 0,9 2 13 Viva 0,7 1,4 1 13 Comedy Central 0,9 2,6 1,7 13 Comedy Central 0,4 2,8 1,5 13 Minimax 1,8 1,9 1,9 14 Muzsika TV 0,7 1 0,8 14 Super TV2 1 1,9 1,5 14 Sláger TV 1,7 1,4 1,5 14 RTL II 1,8 1,7 1,8 15 Discovery Channel 0,8 0,2 0,5 15 RTL II 1,4 1,3 1,4 15 M1 1,7 1,1 1,4 15 Viasat3 2,3 0,5 1,5 A 8–12 évesek csoportjában, szintén a legkisebbekhez hasonló módon, a legné- zettebb csatornák közé főműsoridőben – az említett adókon túl – bejut még a Film+, a Cool, a Viasat3, az M1 és az RTL II is. Minél idősebb korosztályok felé haladunk, annál kisebb az egyes csatornákra összpontosuló nézőszám, annál jobban szétszóródik a nézettség sok kisebb adó kö- zött. Ha csak a reggeli idősávban nézett csatornák súlyát vesszük alapul, már ott is érzékelhető ez a jelenség, sőt, ott érezhető leginkább. A 4–7 évesek esetében a 15 leg- nézettebb csatorna (köztük a több „egyéb” kategória és a DVD-/videocsatorna) a té- vézési idő 96%-át lefedi a kora reggeli sávban. Az eggyel idősebb, 8–12 éves cso- portnál ez az arány 93%-ra, a 13–14 éveseknél 84%-ra csökken, a 15–17 éves kor osztálynál pedig már csupán 78%, úgy, hogy abból 20 százalékpontot az egyéb- ként is sok csatornát magukba foglaló „egyéb” kategóriák visznek el. A legna- gyobb változatosság a napközbeni idősávokat jellemzi, és főműsoridőben a legkisebb mértékű. A nagymértékű töredezettség mellett a 13 évesnél idősebb kamasz korosztályban az is szembetűnő, hogy a kisebbekétől teljesen eltérő csatornák is bekerülnek a leg-