Page 92 - Kósa Éva – Médiaszocializáció
P. 92
90 Médiaszocializáció 6. táblázat: A különböző napszakokban a legmagasabb közönségarányokat elérő csatornák toplistája a 13–14 és 15–17 évesek körében 2014-ben 6:00–8:00 8:00–16:00 16:00–19:00 19:00–23:00 Csatorna 13–14 Csatorna 15–17 Csatorna 13–14 Csatorna 15–17 Csatorna 13–14 Csatorna 15–17 Csatorna 13–14 Csatorna 15–17 évesek évesek évesek évesek évesek évesek évesek évesek 1 RTL Klub 13,7 Other 12,2 Disney 12,2 Other 9,5 1 RTL Klub 14,8 TV2 15,3 RTL Klub 29,9 RTL Klub 30,1 Channel 2 Disney 10,7 TV2 9,7 DVD/videó 9,8 DVD/videó 8,7 2 TV2 10,1 RTL Klub 14,3 TV2 13,3 TV2 15,1 Channel 3 Other 8,7 RTL Klub 7,4 Other 9,3 RTL Klub 7,7 3 Disney 9,4 DVD/videó 7,7 Disney 5,3 Cool 6,5 Hungarian Channel Channel 4 Nickelodeon 7 Other 7,4 RTL Klub 7,6 TV2 6,1 4 DVD/videó 6,7 Other 6,3 DVD/videó 5,2 DVD/videó 5,2 Hungarian 5 DVD/videó 5,8 Comedy 6,6 Comedy 7,5 Other 6 5 Other 6,5 Cool 5,4 Nickelodeon 4,5 Other 4,9 Central Central Hungarian 6 Comedy 5,7 DVD/videó 5,2 Other 6,8 Cool 5,6 6 Other 5 Other 4,4 Other 4,1 F+ 4,5 Central Hungarian Hungarian Hungarian 7 Other 5,5 Viva 4,6 TV2 4,4 Comedy 4,5 7 Comedy 4,9 M1 3,7 F+ 3,3 RTL II 3,6 Central Central 8 Story4 5,1 Nickelodeon 4,3 Nickelodeon 3,8 Disney 4,3 8 Nickelodeon 3,8 F+ 3,3 Other 3,3 M1 3,2 Channel Hungarian 9 Discovery 4,5 M1 4,2 M2 3,2 M2 3,8 9 M1 3,5 Comedy 3,2 RTL II 3 Other 3 Channel Central Hungarian 10 Cartoon 4 Disney 3,5 Cartoon 2,9 RTL II 3,5 10 Cool 2,8 Disney 2,7 Cool 2,9 Comedy 2,5 Network Channel Network Channel Central 11 TV2 3,9 M2 2,9 Viva 2,7 Super TV2 3,4 11 F+ 2,8 RTL II 2,5 Comedy 2,8 Discovery 1,3 Central Channel 12 Super TV2 3,3 RTL II 2,9 Discovery 2,3 M1 3 12 Cartoon 2,4 Discovery 2,2 M1 2 Disney 1,3 Channel Network Channel Channel 13 Viva 3,1 Discovery 2,6 RTL II 2,1 Viva 2,8 13 Music 2,3 RTL+ 2,1 Music 1,6 Nickelodeon 1,3 Channel Channel Channel 14 M3 1,4 Muzsika TV 2,6 Super TV2 2 Discovery 2,5 14 Viva 2,3 Viva 1,9 AXN 1,4 Viasat3 1,3 Channel 15 Sláger TV 1,3 Minimax 2 Cool 1,8 F+ 2,4 15 Super TV2 2 Sláger TV 1,8 Super TV2 1,2 Sport1 1,2 meg is nézi. Ha az éppen tévékészülék előtt ülő gyereknézők körében értékeljük ennek a műsornak a nézettségét, akkor 40-50%-os közönségarányokat találunk (a magasabb értékeket a 13–17 éveseknél). Nem kétséges tehát, hogy a legnagyobb országos kereskedelmi csatorna igen fajsúlyos szerephez jut a gyerekek életének tematizálásában, már amennyiben fel- tételezzük, hogy a tévében látottakat egymással megbeszélik. Kevés olyan műsor van ugyanis, amely elmondhatná magáról, hogy egy év alatt eléri a gyerekkorcso-
   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97