Page 22 - A médiáról neked, 3. rész
P. 22
20 A reklámozásra fordított pénz hatása a márka ismertségére A reklám feladata, hogy eljuttassa a fogyasztóhoz a termék hírét, felkeltse érdeklődését, illetve meggyőzze őt arról, hogy a termékre szüksége van, vásárolja meg. Egy új termék bevezetése vagy egy már piacon lévő termék, illetve márka ismertségének szinten tartása rengeteg pénzbe kerül. Ezért alaposan megvizsgálták, hogy a reklámkampányok hogyan hatnak a fogyasztókra, hogyan érhetnek el minél kisebb költséggel minél jobb eredményt. Egy márkához kapcsolódó marketingstratégia kialakításában alapvető szerepet játszik az alábbi infografikán ábrázolt összefüggés. Marketing S-görbe Az ábrán egy sárga, egy piros és egy kék A C márka túllépte a csúcspontot, képzeletbeli termék reklámozására költött és a csökkenő hozamok összegeket tüntették fel. Láthatod, hogy zónájába csúszott. a reklámköltés nagysága, vagyis a reklámozás Itt a kiadásokat hatékony szintre intenzitása milyen hatással van a fogyasztókra, kell csökkenteni. azaz a márka ismertségére, végső soron a gyártó, forgalmazó bevételeire. C márka C márka 1 2 év év 3 Ideális év tartomány A márka ismertsége B márka B márka 3 év 2 Az A márka esetében növelni kell a reklámköltséget, vagy 1 le kell állítani a reklámot, év év A B márka a nagy hatékonyság mivel a márka ismertsége szintjén van, az intézkedések nem növekszik jelentősen. finom egyensúlyozásával itt meg kellene tartani. A márka A márka 1 2 3 év év év 03055040 Reklámköltés (millió forint/év)
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27