Page 180 - James Potter – Médiaműveltség
P. 180
156 III. rész: Az iparág (7.6. táblázat folytatása) Készségek Ismeretek ÉRZELMI a média gazdasági gyakorlatai által saját tapasztalatok kiváltott érzelmi reakcióink elemzésének a médiatermékek vásárlása képessége és használata terén ERKÖLCSI képesség a gazdasági döntések erkölcsi a média értékeinek ismerete vonzatainak elemzésére képesség a fentiek összehasonlítására/ saját etikai rendszerünk ütköztetésére a különböző cégek viszony- ismerete latában képesség a tömegmédia társadalom iránti felelősségének értékelésére A fejezethez felhasznált források: Tesztelje tudását, és tudjon meg többet az ebben a fejezetben tárgyalt témákról: látogasson el a Student Study Site-ra a www.sagepub.com/potter7e webcímen! További olvasmányok alBarraN, a. B.: The media economy. New York, Taylor & Francis, 2010. Ebben a viszonylag rövid könyvben a szerző sok mindenre kitér. Külön feje- zeteket szentel az elméleteknek, technológiáknak, szabályozási problémáknak, a globalizációnak és a munkaügyi problémáknak alexaNder, a. – owerS, J. – carveth, r. (szerk ): Media economics: Theory and practice. Hillsdale, NJ, Lawrence Erlbaum, 2003. 15 fejezet van ebben a javított kiadásban, amely elég sok szakirányú gazdasági információt tartalmaz, de olvasmányos módon tálalja azt. Szószedete a könyv- ben használt kulcsfogalmakat magyarázza aNderSoN, c.: The long tail: Why the future of business is selling less of more New York, Hyperion, 2006. Anderson meggyőző módon mutatja ki, hogy a médiaüzenetek – és minden ter- mék – piacra bocsátói többé nem a slágertermékektől várják a bevételt, hanem ehelyett nem slágerek ezreiből igyekeznek előteremteni a kielégítő mennyiségű eladást, amelyek egyenként alacsony, de összeadva hatalmas bevételt termelnek.