Page 280 - James Potter – Médiaműveltség
P. 280
256 IV. rész: Tartalom A fejezethez felhasznált források: Tesztelje tudását, és tudjon meg többet az ebben a fejezetben tárgyalt témákról: látogasson el a Student Study Site-ra a www.sagepub.com/potter7e webcímen! További olvasmányok caNtor, m. G.: Prime­time television. Beverly Hills, CA, Sage, 1980. Egy szociológus írása, aki tíz éven át készített interjúkat színészekkel, írókkal és producerekkel. Ez a könyv leírja, hogyan születnek a tartalommal kapcsola- tos döntések a televíziós iparágban. A szerző kifejleszt egy modellt, amely meg- mutatja, hogy számtalan erő van hatással egy televízióműsor készítésére. A könyvben felhozott példák ugyan régebbiek, de az elvek továbbra is alkal- mazhatók medved, m.: Hollywood vs. America: Popular culture and the war on traditional values. New York, HarperCollins, 1992. A flmkritikus amellett érvel, hogy Hollywood értékrendszere lényegesen eltér a hagyományos amerikai értékrendszertől. Hollywood dicsőíti azt, ami perverz, nevetségessé teszi a főbb vallásokat, lábbal tiporja a családról alkotott képet, erőszakkal, trágársággal és Amerika csépelésével szépíti az ocsmányságot. És mindeközben az iparág nem érti, miért csökken a látogatottság és sűrűsödnek a kritikák PoStmaN, N.: Amusing ourselves to death: Public discourse in the age of show business. New York, Penguin, 1984. Ez egy határozott, jól megírt érvelésmenet arról, ahogy a média, különösen a televízió kondicionált bennünket a szórakoztatás befogadására Mivel a gon- dolatok megértését a kifejeződésük formája határozza meg, ezért ma ábrá- zolásorientáltak vagyunk, és az élvezetekre adunk visszajelzést, nem pedig a gondolatokra és refexiókra.
   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285