Page 279 - James Potter – Médiaműveltség
P. 279
10. fejezet: Szórakoztatás 255 10.5. táblázat: Médiaüzenetek tudatos kezeléséhez szükséges készségtípusok és ismeretek Készségek Ismeretek Kognitív Képesség a szórakoztató tartalmak A szórakoztató formulák elemzésére az események kulcspontjainak, összetevőinek ismerete. szerelőtípusainak és témáinak felismerése érdekében Képesség a szórakoztatás formuláinak felismerésére Képesség a cselekmény, a szereplők és témák egyes pontjainak összehasonlítására és szembeállítására a hordozók és a médiumok viszonylatában Érzelmi Képesség a szereplők ábrázolt érzelmeinek Képesség arra, hogy személyes elemzésére élményekből felidézzük, hogy milyen lehet a történetben Képesség arra, hogy különböző szereplők ábrázolt helyzetben lenni helyébe képzelje magát az ember. Képesség a cselekmény és a témák által keltett érzelmeken való uralkodásra Esztétikai Képesség a történet szakmai Írással, rendezéssel, és művészi összetevőinek elemzésére. színészettel, szerkesztéssel, hangkeveréssel kapcsolatos Képesség az adott történetben ismeretek és másikakban felhasznált művészi eszközök összehasonlítására Jó és rossz történetek ismerete, és szembeállítására illetve azon elemeké, amelyek azzá tették őket. Erkölcsi Képesség a szereplők döntéseiben A morális rendszerek különféle megnyilvánuló morális elemek döntésekről szóló tanításainak és a döntések cselekményben megjelenő és a döntéseink morális következményeinek, valamint következményeinek ismerete az átfogó témának az elemzésére Jó és rossz történetek ismerete, Képesség az adott történetben megjelenő amelyek már ábrázolták etikai döntések összehasonlítására az adott témakört és szembeállítására más történetekkel A médiaipar szereplői Képesség a producerek és műsorkészítők értékeinek ismerete etikai felelősségének értékelésére.
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284