Page 282 - James Potter – Médiaműveltség
P. 282
258 IV. rész: Tartalom 10.1. gyakorlat Médiaismereti készségek gyakorlása a szórakoztató műsorokon Nézzünk meg egy televízióműsort, és gondolkodjunk az alábbiakról: 1 Elemzés: Osszuk részekre a műsort a) A főszereplők felsorolásával. b) A cselekmény fő pontjainak felsorolásával. c) Voltak-e benne erőszakos elemek? Ha igen, soroljuk fel ezeket. d) Voltak-e benne szexuális elemek? Ha igen, soroljuk fel ezeket. e) Voltak-e az egészséggel kapcsolatos elemek? Ha igen, soroljuk fel ezeket. 2 Csoportosítás: Válasszunk ki két főszereplőt. a) Milyen demográfai hasonlóságok/különbségek vannak közöttük? b) Milyen hasonlóságok/különbségek vannak a személyiségjegyeikben? c) Milyen hasonlóságok/különbségek vannak közöttük abban, ahogy a cselek- ményt előbbre viszik? 3 Értékelés: Gondolkodjuk a szereplőkről, és döntsük el: a) Megítélésünk szerint melyik szereplő volt a leghumorosabb? Miért? b) Megítélésünk szerint melyik szereplő cselekedett a legetikusabban? Miért? c) Megítélésünk szerint melyik szereplő játszotta legjobban a szerepét? Miért? d) Megítélésünk szerint a cselekmény melyik ponton volt a legjobb? Hol volt a leggyengébb? e) Megítélésünk szerint mi volt a témája ennek a műsornak? 4 Kivonatolás: Írjunk le egy műsort (szereplők és cselekmény) 50 vagy ke- vesebb szóban 5 Általánosítás: Kezdjünk az egyes szereplőkkel és történésekkel, majd kö- vetkeztessünk emberekre és eseményekre vonatkoztatható általános min- tákra a) Gondolkodjunk el a választott műsor szereplőinek demográfai jellemzői- ről. Egybevágnak-e ezek a demográfai jellemzők a valóság demográfai mintáival?