Page 286 - James Potter – Médiaműveltség
P. 286
11. fejezet Alapgondolatunk: Olyan kulturális környezetben élünk, amely telítve van hirde- tési üzenetekkel, vagyis reklámokkal. Bár a közvélekedést a reklámok néhány nép- szerű kritikája alakítja, azonban vannak problémák, amelyek mélyebben gyökerez- nek, és jobban kellene érdekelniük minket. Reklám A mindent elborító reklám Társadalmi felelősség kontra gazdasági felelősség Elterjedt felszínes kritikák Potenciálisan veszélyes termékek A reklám rávesz bennünket, reklámozása hogy megvegyünk azt is, Betolakodás védett csoportokba amire nincs szükségünk Behatolás a magánszférába A reklámok túl anyagiassá tesznek A szükségletek megváltoztatása bennünket A reklámok megtévesztők A reklámokról – médiatudatosan A cégek szubliminális reklámokkal manipulálnak bennünket Mit adnak el a reklámok valójában? Túl sok a reklám Mi a reklám tervezett hatása? A reklámok sztereotípiákat Mire van szükségünk, mit igénylünk mi? rögzítenek Összefoglalás – További olvasmányok – Frissítés – Gyakorlatok