Page 58 - Kósa Éva – Médiaszocializáció
P. 58
56 Médiaszocializáció 4. ábra: Egy főre eső nézett idő, ATV perc/nap (teljes nap) 240 218 220 209 196 200 187 178 182 180 ATV (perc) 160 166 164 140 120 100 4–7 évesek 8–12 évesek 13–14 évesek 15–17 évesek 2007 2014 Országos átlagban 2007 és 2014 között a televíziócsatornák együttes napi elérése lényegében nem változott, ami annyit jelent, hogy napi szinten a magyar lakosság 77%-a kapcsolja be a tévékészülékét legalább egy percre, és néz bele valamelyik adó műsorába. A korábban említett fogyasztásnövekedés tehát abból ered, hogy a közönség egyszerűen többet tévézik. Nem ilyen egyértelmű a helyzet azonban, ha a 18 év alattiak csoportjait vizsgáljuk. 1. táblázat 4 Mutatók Célcsoport 2007. év 2014. év Változás Változás (%-ban) (percben) ATS (egy 4–7 évesek 258 289 12% 31 nézőre jutó 8–12 évesek 259 299 15% 40 percek száma) 13–14 évesek 255 284 11% 29 15–17 évesek 252 295 17% 43 RCH % 4–7 évesek 68,1 71,8 5% 3,7 (napi elérés 8–12 évesek 75,4 72,8 –3% –2,6 %-ban) 13–14 évesek 73,0 63,6 –13% –9,4 15–17 évesek 65,3 55,3 –15% –10,4 4 A táblázatban használt mutatók jelentése a következő. ATS, az angol „Average Time Spent” rövi- dítése. Jelentése a magyar terminológiában: egy nézőre eső nézett idő. RCH, az angol „Reach” rövidí- tése, jelentése: elért közönség. A televíziós műszeres közönségmérésben az elért közönségbe mindazok beletaroznak, akik egy tévécsatornát vagy műsort legalább egy percen keresztül néztek.