Történetek a közösségi médiából
Megtekintés
Szülőknek a közösségi médiáról.
Megtekintés
Útmutató a digitális szülői felügyelet alkalmazásához
Megtekintés
Magyarországon egyre nő az online jelenlétünk, ami számos lehetőséget, de emellett veszélyt is rejt magában. A probléma meglétére utalnak a számadatok is, melyek szerint minden hatodik 15‑16 éves gyermeknek volt már része online bántalmazásban.
Kiadványunk célja, hogy megismerjétek a cyberbullying, vagy más néven az online megfélemlítés, online bántalmazás legfőbb jellemzőit, veszélyeit, érzelmi és jogi következményeit, megelőzésének és kezelésének kérdéseit.
Megtekintés
Tudástár videójátékokról szülőknek és pedagógusoknak
Megtekintés
Több szülőben felmerülhetnek a következő kérdések: Mi az a Kpop, amit a gyerek őrületig imád és követ? Mi az a lightstick? Ki az a Jimin? Miért költ a gyerek pénzt egy pc-re? Egyáltalán mi az a pc?! A Kpop az elmúlt pár évben robbant be igazán az európai kultúrába. Ez egy olyan zenei irányzat, amelyet többségében tini lányok, de fiúk és idősebb generációk is örömmel követnek. Mi a titka, és egyáltalán mi ez?
Megtekintés
A gyerekek szívesen néznek filmeket, mégis kevés esély van rá az iskolában, hogy közösen elemezzük azokat. Egy alternatív útvonal lehetőségét képzeltük el, egészen rövid filmdarabkákkal.
Megtekintés
A biztonságosabb internetezés napján (Safer Internet Day) a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) minikampányt indított, hogy segítse a szülőket azoknak a fontos beszélgetéseknek az elkezdésében, amelyek a gyerekek netes tapasztalatairól szólnak. Az elmúlt években ugyan nőtt a magyar szülők digitális tudatossága, de a mindennapi párbeszéd nyújtotta biztonságért még van mit tenni. Néha az első, kezdeményező kérdést a legnehezebb megtalálni.
Megtekintés
Filmekben előfordul, hogy egy szereplő egészen közelről bámul bele a kamerába, de nem a távolba mered rajta keresztül, és nem is akar kiszólni a nézőnek. Azért kínálja fel nekünk ilyen közelről az arcát, mert a kamera annak a tárgynak a helyéről nézi őt, amelyre a tekintete irányul. Mintha a kamera képében egy tárgy nézne vissza, mintha azt látnánk a képen, amit a tárgy látna, ha volna szeme.
Megtekintés
Ötödik kiadványunkat a reklámnak, reklámozásnak szenteltük. Öt fejezetbe rendeztük segédanyagainkat, áttekintve a legfontosabb kérdéseket, amelyekkel 2022-ben érdemes szembenézni, ha szeretnénk megérteni a média és a kereskedelmi érdek összekapcsolódásának formáit.
Megtekintés