Óravázlatok, munkafüzetek

Médiatanároknak és osztályfőnököknek is kínálunk friss, használható és szórakoztató oktatási segédanyagokat.

Fénykép is van róla? Attól még nem biztos, hogy igaz!

2020. 07. 08. hír óravázlat 5–8. évfolyam
Lehet, hogy egy kép többet mond ezer szónál, de az is lehet, hogy csak elaltatja a gyanakvásunkat a sztori hitelességéről. Segítünk eligazodni a képek és szövegek útvesztőjében
Megtekintés

A Médiaszertár anyagainak iskolai felhasználásáról

2020. 12. 15. internet óravázlat

A Bűvösvölgy médiaértés-oktató központok munkatársai a Bűvösvölgy weboldalán található Médiaszertár pedagógusoknak felületén rendszeresen közzétesznek a médiaértéssel kapcsolatos anyagokat.

Megtekintés

Esetmegbeszélési stratégiák a bullying és a cyberbullying iskolai kezeléséhez - Tervek, módszertani ötletek

2020. 11. 11. internet óravázlat 7–10. évfolyam

Bevezetés

A zaklatás témáját érintő beszélgetések egyre fontosabb témaként jelennek meg az osztályfőnöki-, magyar-, etika- és médiaórán. A kérdés az, hogy milyen módon készüljünk fel a jelenség feldolgozására, milyen ritmusban vezessük fel a témát. Megelőzés és krízishelyzet, preventív és resztoratív szemlélet más-más feldolgozási módot jelent. Érzékeny témák, konfliktusok kibeszélése a közösségen belüli feszültsége feldolgozását segítheti. Másrészt épp ily fontos, hogy mintát ad a diákok számára, hogy egy esetleges zaklatási helyzetben eszközökkel rendelkezzenek, akkor is, ha ők kerülnek szembe a zaklatás formáival, akkor is, ha tanácsot kell adniuk.

Megtekintés
Összes óravázlat

Videós tartalmak

Mondjuk és mutatjuk is! Videóinkban látványos, de közérthető formában mutatunk be egy-egy izgalmas médiajelenséget, összefüggést.

Mi köze a fotónak a halálhoz?

2020. 11. 02. kép videós tartalom 9–10. évfolyam
Lehetséges, hogy minden fénykép egy szellemidézés? Hogy a képek akkor is az elmúlásra figyelmeztetnek, amikor fiatal, energikus embereket ábrázolnak? És vajon minden kép egyformán mesél a halálról, vagy mindegyik a maga módján?
Megtekintés

Eligazító: influenszerek Viszkok Fruzsival

2020. 09. 30. internet videós tartalom 5–8. évfolyam
Eligazító című sorozatunk olyan videókat kínál iskolai, vagy otthoni oktatási felhasználásra, amelyekben a fiatalok aktuális hősei, kedvelt influenszerek mutatnak meg médiaértési tanulságokat – a fiatalok és idősebbek számára is szórakoztató formában.
Megtekintés

Eligazító: álhírek Csebével

2020. 09. 16. hír videós tartalom 5–8. évfolyam
Eligazító című sorozatunk olyan videókat kínál iskolai, vagy otthoni oktatási felhasználásra, amelyekben a fiatalok aktuális hősei, kedvelt influenszerek mutatnak meg médiaértési tanulságokat – a fiatalok és idősebbek számára is szórakoztató formában.
Megtekintés
Összes videós tartalom

Hanganyagok

Előre rögzített hanganyagainkkal mintát adunk a jellegzetes hangzó műfajokhoz.

Összes hanganyag

Cikkek, szakkönyvek

Cikkeinkben magyarázunk, értelmezünk, reflektálunk. Érdekes, és a gyerekek életében hangsúlyos témákkal, fontos médiaelméleti fogalmakkal és jelenségekkel, vagy akár a tanításban hasznos gyűjtemények bemutatásával igyekszünk segíteni a közoktatásban dolgozóknak.

Ipari tartalomgyártás – A tökéletlen tippek margójára

2021. 01. 19. internet cikk 3–10. évfolyam
Azt már tudjuk, hogy az álhírek rosszak. Sokan már a hangzatos szalagcím láttán próbálják kiszűrni a meglapuló mögöttes tartalmat: vajon kamuhír? Áltudomány? Propaganda? Manapság muszáj átgondoltan, megfontoltan kattintanunk, ha nem akarjuk a hasonlóan káros tartalmak terjedését támogatni. Hiszen a legtöbben pont a kattintásokra pályáznak: minél több a látogató, annál nagyobb bevételt generálnak az oldalon elhelyezett hirdetések. De ugyan ki gondolná, hogy néha egészen ártalmatlannak tűnő tartalmak megtekintésével is egy káros, ugyanakkor ijesztően hatékony rendszert táplálunk?
Megtekintés

Frissen pörkölt érzelmeink – Hogyan próbálnak hatni ránk a kávéreklámok?

2021. 01. 18. reklám cikk 7–10. évfolyam
Nemcsak a szenvedélyes kávérajongók, hanem még a nem kávézók többsége is fel tud idézni jó néhány kávéreklámot, de egy-egy márka szlogenjét szinte biztosan. Mi az oka a kávéreklámok meglehetős gyakoriságának?
Megtekintés

Branddel vagy anélkül?

2021. 01. 12. reklám cikk 5–8. évfolyam
A vásárlásaink során folyamatosan döntést kell hoznunk arról, hogy a sok hasonló termék közül végül melyiket vigyük haza magunkkal. Vajon milyen mértékben befolyásolnak minket a márkák, hogyan formálják gondolkodásmódunkat? Mennyivel és miért vagyunk hajlandóak többet fizetni egy márkázott termékért?
Megtekintés
Összes cikk