Óravázlatok, munkafüzetek

Médiatanároknak és osztályfőnököknek is kínálunk friss, használható és szórakoztató oktatási segédanyagokat.

Alsósokra hangolva – médiatudatosságot fejlesztő feladatok

2021. 03. 24. internet óravázlat 3–4. évfolyam
Megtekintés

Alsósokra hangolva – médiatudatosságot fejlesztő óratervek: Adatvédelem és robotok

2021. 05. 05. internet óravázlat 3–4. évfolyam
A Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ honlapjának Médiaszertár rovatában médiaértéssel kapcsolatos témájú segédanyagokkal nyújtunk segítséget elsősorban az általános iskola felső tagozatán, illetve a középiskolában oktató pedagógusoknak. Az alábbi óravázlat egy többrészes, hiánypótló sorozat része, amelyben az alsós korosztályt oktató pedagógusok számára kínálunk óraterveket az internethasználat, internetbiztonság, illetve az ezekkel kapcsolatos netes jelenségek témakörében. A témák kiválasztásában arra törekedtünk, hogy azok valóban a gyerekek médiafogyasztási szokásait, valamint digitális eszközhasználatát tükrözzék. Az óravázlatok részletesek, ez azonban nem azt jelenti, hogy a pedagógus nem változtathat rajtuk. Kihagyhat vagy beilleszthet feladatokat a tanórába, és tetszőlegesen alakíthatja a rájuk szánt időt.
Megtekintés

Alsósokra hangolva – médiatudatosságot fejlesztő óratervek: Digitális Én

2021. 04. 16. internet óravázlat 3–4. évfolyam
A Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ honlapjának Médiaszertár rovatában médiaértéssel kapcsolatos témájú segédanyagokkal nyújtunk segítséget elsősorban az általános iskola felső tagozatán, illetve a középiskolában oktató pedagógusoknak. Az alábbi óravázlat egy többrészes, hiánypótló sorozat része, amelyben az alsós korosztályt oktató pedagógusok számára kínálunk óraterveket az internethasználat, internetbiztonság, illetve az ezekkel kapcsolatos netes jelenségek témakörében. A témák kiválasztásában arra törekedtünk, hogy azok valóban a gyerekek médiafogyasztási szokásait, valamint digitális eszközhasználatát tükrözzék. Az óravázlatok részletesek, ez azonban nem azt jelenti, hogy a pedagógus nem változtathat rajtuk. Kihagyhat vagy beilleszthet feladatokat a tanórába, és tetszőlegesen alakíthatja a rájuk szánt időt.
Megtekintés
Összes óravázlat

Videós tartalmak

Mondjuk és mutatjuk is! Videóinkban látványos, de közérthető formában mutatunk be egy-egy izgalmas médiajelenséget, összefüggést.

Mi köze a fotónak a halálhoz?

2020. 11. 02. kép videós tartalom 9–10. évfolyam
Lehetséges, hogy minden fénykép egy szellemidézés? Hogy a képek akkor is az elmúlásra figyelmeztetnek, amikor fiatal, energikus embereket ábrázolnak? És vajon minden kép egyformán mesél a halálról, vagy mindegyik a maga módján?
Megtekintés

Eligazító: showbiznisz Tillával és „Tanulom magam” Attissal

2021. 02. 05. internet videós tartalom 5–8. évfolyam

Eligazító című sorozatunk olyan videókat kínál iskolai, vagy otthoni oktatási felhasználásra, amelyekben kedvelt influenszerek és hírességek mutatnak meg médiaértési tanulságokat – a fiatalok és idősebbek számára is szórakoztató formában.

Megtekintés

Eligazító: influenszerek Viszkok Fruzsival

2020. 09. 30. internet videós tartalom 5–8. évfolyam
Eligazító című sorozatunk olyan videókat kínál iskolai, vagy otthoni oktatási felhasználásra, amelyekben a fiatalok aktuális hősei, kedvelt influenszerek mutatnak meg médiaértési tanulságokat – a fiatalok és idősebbek számára is szórakoztató formában.
Megtekintés
Összes videós tartalom

Hanganyagok

Előre rögzített hanganyagainkkal mintát adunk a jellegzetes hangzó műfajokhoz.

Összes hanganyag

Cikkek, szakkönyvek

Cikkeinkben magyarázunk, értelmezünk, reflektálunk. Érdekes, és a gyerekek életében hangsúlyos témákkal, fontos médiaelméleti fogalmakkal és jelenségekkel, vagy akár a tanításban hasznos gyűjtemények bemutatásával igyekszünk segíteni a közoktatásban dolgozóknak.

Hogyan született meg a kilencedik művészet?

2021. 03. 18. kép cikk 5–10. évfolyam
Bár a modernkori képregény születését nagyjából a tizenkilencedik-huszadik század fordulójára helyezik, a képekkel való történetmesélés igénye egészen ősi. Ahogy Scott McCloud rámutat A képregény felfedezése című könyvében, már az egyiptomi falfestmények némelyikét megfigyelve észlelhető egyfajta sorozatszerűség, amely mentén a képek elmesélnek egy jelenetet
Megtekintés

Hogyan honosodott meg hazánkban a képregény?

2021. 05. 04. kép cikk 5–10. évfolyam
Az európai képregények kialakulásáról és mélyre nyúló kulturális gyökereiről már számot adtunk. Kontinensünkön leginkább a nyugati, francia ajkú területeken indult virágzásnak ez a műfaj. Hazánkban a képregények helyzete a huszadik században az aktuálpolitika kiszolgáltatottja volt több szempontból is, míg a rendszerváltás után a piac szűkössége teremtett sajátos helyzetet e különleges médium számára Magyarországon
Megtekintés

Hogyan készíthetünk képregényeket?

2021. 05. 03. kép cikk 5–10. évfolyam
A történetek képpel való elmesélése nem újkeletű dolog, hiszen képsorozatokat már az egyiptomi falfestményeken is láthatunk, de ha valódi képregényekről beszélünk, akkor „csak” pár száz évet kell visszamennünk az időben, hogy megtekinthessük az első verziókat. A képregények képek sorozatai, amelyekkel történeteket mesélünk el. Vajon hogyan tudjuk ezeket használni az oktatásban?
Megtekintés
Összes cikk