Útmutató a digitális szülői felügyelet alkalmazásához
Megtekintés
Magyarországon egyre nő az online jelenlétünk, ami számos lehetőséget, de emellett veszélyt is rejt magában. A probléma meglétére utalnak a számadatok is, melyek szerint minden hatodik 15‑16 éves gyermeknek volt már része online bántalmazásban.
Kiadványunk célja, hogy megismerjétek a cyberbullying, vagy más néven az online megfélemlítés, online bántalmazás legfőbb jellemzőit, veszélyeit, érzelmi és jogi következményeit, megelőzésének és kezelésének kérdéseit.
Megtekintés
Tudástár videójátékokról szülőknek és pedagógusoknak
Megtekintés
Több szülőben felmerülhetnek a következő kérdések: Mi az a Kpop, amit a gyerek őrületig imád és követ? Mi az a lightstick? Ki az a Jimin? Miért költ a gyerek pénzt egy pc-re? Egyáltalán mi az a pc?! A Kpop az elmúlt pár évben robbant be igazán az európai kultúrába. Ez egy olyan zenei irányzat, amelyet többségében tini lányok, de fiúk és idősebb generációk is örömmel követnek. Mi a titka, és egyáltalán mi ez?
Megtekintés
A gyerekek szívesen néznek filmeket, mégis kevés esély van rá az iskolában, hogy közösen elemezzük azokat. Egy alternatív útvonal lehetőségét képzeltük el, egészen rövid filmdarabkákkal.
Megtekintés
A biztonságosabb internetezés napján (Safer Internet Day) a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) minikampányt indított, hogy segítse a szülőket azoknak a fontos beszélgetéseknek az elkezdésében, amelyek a gyerekek netes tapasztalatairól szólnak. Az elmúlt években ugyan nőtt a magyar szülők digitális tudatossága, de a mindennapi párbeszéd nyújtotta biztonságért még van mit tenni. Néha az első, kezdeményező kérdést a legnehezebb megtalálni.
Megtekintés
Filmekben előfordul, hogy egy szereplő egészen közelről bámul bele a kamerába, de nem a távolba mered rajta keresztül, és nem is akar kiszólni a nézőnek. Azért kínálja fel nekünk ilyen közelről az arcát, mert a kamera annak a tárgynak a helyéről nézi őt, amelyre a tekintete irányul. Mintha a kamera képében egy tárgy nézne vissza, mintha azt látnánk a képen, amit a tárgy látna, ha volna szeme.
Megtekintés
Ötödik kiadványunkat a reklámnak, reklámozásnak szenteltük. Öt fejezetbe rendeztük segédanyagainkat, áttekintve a legfontosabb kérdéseket, amelyekkel 2022-ben érdemes szembenézni, ha szeretnénk megérteni a média és a kereskedelmi érdek összekapcsolódásának formáit.
Megtekintés
Egyre többet beszélünk és egyre többet tudunk az álhírekről, működésmódjukról, fajtáikról, káros hatásaikról. Mégis úgy tűnik, az álhíroldalak továbbra is virágoznak. Az egyre szigorodó törvényi előírások és a kamuoldalakat leleplező tényellenőrző oldalak ellenére sem tűntek el, sőt, még csak visszafogottabbak sem lettek. És ha valaki azt gondolná, hogy ebben szerepe van a pénznek, akkor jó úton jár.
Megtekintés
Influenszereknek még azt is elhisszük, hogy egy fesztivál egyszerre lehetne a Sziget és egy ötcsillagos wellneshétvége. Elfogadjuk, hogy azért fehér a foguk, mert még autóvezetés közben is egy online rendelhető, világító LED-es izét tartanak a szájukban. Aztán a valóság, néha a versenyhivatal képében, közbeszól. Esettanulmányok a közösségi média élő reklámhordozóiról.
Megtekintés