Műalkotások otthon

2020. 07. 24. kép óravázlat 5–10. évfolyam

A médiás projekteknek a távoktatásban több előnyük is van. A cél az, hogy a diák sok ismeretanyagot használjon fel és így mutassa meg, hogy érti a médium működését és szabályait. Ezek a feladatok hosszútávú munkát várnak el a diákoktól, így nem kell folyamatosan online kontaktórákat tartani, a munka több részletben végezhető, a diák maga tervezheti meg, mikor tud a többi online tananyag mellett ezzel foglalkozni.

Lehetőség van arra, hogy több tantárgy ismeretanyagát ötvözzük egy feladatban. Ezzel nemcsak a tanuló tudja komplexen használni és fejleszteni a készségeit, de tehermentesítjük azzal, hogy egy feladattal több tárgy anyagáról számot adhat.
A következő feladat a vizuális kultúra tantárgy kerettantervben meghatározott témaköreihez használható fel:

Vizuális művészeti jelenségek – Alkotások, stílusok
Vizuális művészeti jelenségek – Személyes vizuális tapasztalat és reflexió
Médiumok sajátosságai – Médiumok jellemző kifejezőeszközei

Korszak, stílus, műfaj
Kortárs művészeti jelenségek – Művészi koncepció, személyes és társadalmi üzenet
A vizuális közlés hatásmechanizmusa – Vizuális információfeldolgozás

Feladat neve: Műalkotások otthon

Korosztály

5 - 10. évfolyam

Javasolt időtartam

3 hét

Javasolt kapcsolattartás

minimum heti 2 alkalom, valamint igény szerint folyamatos konzultációs lehetőség

Szükséges eszközök

mobiltelefon/kamera/fényképezőgép/tablet, laptop/pc

A feladat a következő témakörök számonkérésére alkalmas

történetmesélés, képalkotás, keretezés, kompozíciók

Javasolt értékelés

4 db. érdemjegy

1 érdemjegy mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgyból.
Keretezés, kompozíció, fotózás
1 érdemjegy vizuális kultúra tantárgyból
Stílusjegyek felismerése, megtartása, alkalmazása

A feladatleírásban felsorolt elvárások teljesülése alapján.
1 érdemjegy mozgóképkultúra és médiaismeret tantárgyból
1 érdemjegy vizuális kultúra tantárgyból

Feladat leírása

Készíts 3 fotót, amin megelevenítesz 3 műalkotást!
Válassz 3 műalkotást 3 különböző korszakból! Próbáld meg ezeket megformálni otthon a környezetedben fellelhető dolgokat felhasználva, hogy minél pontosabban leutánozd az adott alkotást. Figyelj a részletekere, például egy kép estén a háttérben lévő formákat figurákat is komponáld a képedbe, ha adott, akkor a színekre is fordíts nagy hangsúlyt.

Munkádhoz készíts minimum 2, de maximum 3 oldalas munkanaplót! Ebben mutasd be, az alkotás folyamatát az ötleteléstől a kivitelezésig. Írj arról, hogy milyen módon készítetted el a fotókat, mit használtál, ütköztél-e nehézségekbe. Mutasd be röviden az egyik fotód eredeti alkotását és általánosan azt a korszakot, amelyikből származik. Mikor dolgozol, mindig jegyzetelj, hogy könnyebb legyen a végén összeállítanod a munkanaplód, és tüntesd fel minden forrásodat, nem baj, ha segítségeket használsz.

Változatok

A pedagógusnak lehetősége van arra, hogy kijelölje, melyik három korszakból válasszanak a diákok, de akár egy szűk témát vagy tárgyat is meghatározhat, így akár az adott korszak sajátos jegyeit, különbségeit is megvizsgálhatják a projektfeladatban.

Segítő linkek

Online példák:
Remekművek a nappaliban

Museum Asks People To Recreate Paintings With Stuff They Can Find at Home, Here Are The Results

20 Modern Remakes Of Famous Paintings

50 Times People Tried To Recreate Famous Artworks And Naild It

Legyél te is műalkotás

Creative art photo ideas you can try at home


Online megtekinthető kiállítások:
A koronavírus okozta helyzetben felajánlott ingyenes tartalmak, kulturális programok, betekinthető archívumok

Hyperión

Ingyenes online képszerkesztő programok:

Canva
Snappa
Photo Editor

Ingyenes képszerkesztők a mobilodra:

Képszerkesztő Pro

Adobe Photshop Mix

Pixlr