Page 269 - Antalóczi Tímea – Határtalan médiakultúra
P. 269
Kocsubej AlexAnder „Így egész éjszaka tudok múzeumozni” Interjú Flesch Andrea jelmeztervezővel * Ha jól tudom, most épp egy amerikai produkcióban dolgozol, egy nagyjátékflm- ben mint jelmeztervező. Fontos ilyenkor, hogy a történettel te magad azonosulni tudj, és átlásd az egész alkotófolyamatot? Nagyon. Persze. Azt mindig átérzem, hogy a rendező mit szeretne, a flm hangula tába és a látványvilágába mindenképpen belekerülök. Így ez akkor sem szokott problémát jelenteni számomra, ha adott esetben például nem tetszik a forgató könyv. És természetesen vannak egyeztetések a rendezővel, átbeszéljük a forgató könyvet a díszlettervezővel, az operatőrrel is. Általában nagyon gyorsan meg érzem a karaktereket, látom magam előtt, hogy ki hogyan néz ki; ez pedig valószínűleg abból fakad, hogy sokat csináltam már hasonlót. Egy múltban játszódó kosztümös flm szabadabb lehetőségeket ad a karakterek ki- bontakoztatására a tervezésnél, mint egy mai korban játszódó flm? Mondhatjuk, igen, hogy kosztümös flmben ez könnyebb. De lehet, hogy azért van így, mert én magam jobban vonzódom a kosztümös világhoz. Biztosan van, aki nek viszont a mai a könnyebb. Nekem biztos, hogy könnyebb visszafelé látni, mint a mai világban. Bár ez utóbbi is sikerülni szokott, de mindenképp jobban vonzó dom a régebbi korokhoz. Mennyire kell fgyelembe venni a mai divatvilág és öltözködés irányvonalait egy kosztümös flm jelmezeinek tervezésekor? Most épp egy 1918-ban játszódó flmen dolgozol; befolyással bír a mai divat, a ma szemlélete a régi kor megjelenítésére? Általában mindenki törekszik arra, hogy nagyon korhű legyen. Általában. Bennem mindig ott van a vágy, hogy a jelmezekbe azt is belevigyem, hogy mai szemmel milyennek látjuk az adott kort. Egy kicsit mindig szívesen belecsalok mai dolgo kat. Vagy ha nem is maiakat, de mégiscsak azt, ahogy én ma látom azt a kort. Ez * 2015. január 25.