Page 269 - Antalóczi Tímea – Határtalan médiakultúra
P. 269
Kocsubej AlexAnder „Így egész éjszaka tudok múzeumozni” Interjú Flesch Andrea jelmeztervezővel  * Ha jól tudom, most épp egy amerikai produkcióban dolgozol, egy nagyjátékflm- ben mint jelmeztervező. Fontos ilyenkor, hogy a történettel te magad azonosulni tudj, és átlásd az egész alkotófolyamatot? Nagyon. Persze. Azt mindig átérzem, hogy a rendező mit szeretne, a flm hangula­ tába és a látványvilágába mindenképpen belekerülök. Így ez akkor sem szokott problémát jelenteni számomra, ha adott esetben például nem tetszik a forgató­ könyv. És természetesen vannak egyeztetések a rendezővel, átbeszéljük a forgató­ könyvet a díszlettervezővel, az operatőrrel is. Általában nagyon gyorsan meg érzem a karaktereket, látom magam előtt, hogy ki hogyan néz ki; ez pedig valószínűleg abból fakad, hogy sokat csináltam már hasonlót. Egy múltban játszódó kosztümös flm szabadabb lehetőségeket ad a karakterek ki- bontakoztatására a tervezésnél, mint egy mai korban játszódó flm? Mondhatjuk, igen, hogy kosztümös flmben ez könnyebb. De lehet, hogy azért van így, mert én magam jobban vonzódom a kosztümös világhoz. Biztosan van, aki­ nek viszont a mai a könnyebb. Nekem biztos, hogy könnyebb visszafelé látni, mint a mai világban. Bár ez utóbbi is sikerülni szokott, de mindenképp jobban vonzó­ dom a régebbi korokhoz. Mennyire kell fgyelembe venni a mai divatvilág és öltözködés irányvonalait egy kosztümös flm jelmezeinek tervezésekor? Most épp egy 1918-ban játszódó flmen dolgozol; befolyással bír a mai divat, a ma szemlélete a régi kor megjelenítésére? Általában mindenki törekszik arra, hogy nagyon korhű legyen. Általában. Bennem mindig ott van a vágy, hogy a jelmezekbe azt is belevigyem, hogy mai szemmel milyennek látjuk az adott kort. Egy kicsit mindig szívesen belecsalok mai dolgo­ kat. Vagy ha nem is maiakat, de mégiscsak azt, ahogy én ma látom azt a kort. Ez * 2015. január 25.
   264   265   266   267   268   269   270   271   272   273   274