Page 241 - Hartai László – Médiaesemény-esettanulmányok
P. 241
4. Szexbotrányok 239 A Story magazin Conchita meghívásával nem kockáztat sokat, a TV2 már hóna- pokkal azelőtt, októberben „teszteli” a közvéleményt. Minden követ megmozgat azért, hogy összejöjjön egy Conchita-sztárinterjú Hajdú Péter Frizbijében Komoly energiát és pénzt invesztál a műsorba, amelyet az adás promójaként az Aktív vezet fel Gombos Edina: Az exkluzív interjú több hónapos előkészítést igényelt. Az Eurovíziós Dalfeszti- vál idei győztesét korábban több magyar újságíró is megkereste, de kizárólag Hajdú Péter felké- résére mondott igent, ugyanis meggyőzték a műsorvezető referenciái. A Frizbi ben ugyanis már több világsztár is megszólalt Hajdú Péter: Hónapok óta egyeztettünk Conchita Wurst menedzsmentjével, különböző felvéte- leket kértek a Frizbiről, milyen korábbi világsztárok szerepeltek nálunk. Gombos Edina: Sir Roger Moore, Thomas Anders, de kizárólag neki adott interjút minden idők egyik legjobb színésze, Robert de Nero is. A sztárinterjúk listája most Conchita Wursttal bővül. Hajdú Péter: Nehéz egy ilyen megosztó emberrel interjút készíteni, mert hogyha udvariatlan vagyok, akkor nyilván az a többmilliós rajongótábora esik nekem, hogyha fnomkodom vele, akkor pedig az ellendrukkerek mondják azt, hogy körbeudvaroltam valakit, akiről nekik más a véleményük. (…) Én egy dologra törekedtem, hogy minden olyan kérdést feltegyek, ami engem foglalkoztat, és nyilván az embereket is Hajdú pontosan fogalmazza meg a legszélesebb közönség elérését célzó üzleti mé- diavállalkozások krédóját. Olyasmiről kell beszélni, ami érdekli az embereket, és olyan formában, hogy a csatorna a lehető legkevésbé konfrontálódjon a közönség bármely számottevő nagyságú rétegével. 48 4.52., 4.53. kép: Az exkluzív interjút nem a megszokott stúdiókörnyezetben, nem közönség előtt vették fel 48 A kereskedelmi média legnagyobb (vagyis nem valamely jól definiálható célközönséget megszólító) vállal- kozásai ezért is törekszenek arra, hogy a politikai aréna peremén tartsák magukat, és lehetőleg kerüljék a politikai szereplők által napirendre tűzni kívánt kérdések megvitatását a nyilvá nosságban. Amikor ez nem így történik – mint például a reklámadó kapcsán az RTL Klub politikai témák iránti érdeklősének felerősödése esetén –, rendellenes működéssel állunk szemben. Régóta komoly és eldöntetlen szakmai-politikai viták vannak abban az általánosabb, de idetartozó kérdésben, hogy milyen mértékben és módon szabályozza vagy szabályozhatja a médiatörvény az üzleti média szereplőit a kötelezően előírt hírszolgáltatás mennyiségével (netán tematikájával) kapcsolatban.