Page 246 - Hartai László – Médiaesemény-esettanulmányok
P. 246
Módszerek kreatív feladatok, pl – kérdezői szerepek elemzése; kérdezz mást, kérdezz jobban! gyakorlatok (1 , 2 szöveg) – az anyag szerkezetének (informatív-érzelmi felépítés logikájának) elemzése (3 szöveg) – a közreadó csatorna szándékainak, „identitásának” felismerése (2 , 3 szöveg) – tényfeltáró riport készítése kiscsoportban más, helyi témában – gyűlöletbeszéd-gyűjtés a médiából – elemzés más témában (a sztereotipizálás, metaforizálás, felhívás elemeinek felismerése) – szövegelemzés (a befogadó alulinformált pozíciója, a média felelőssége) – tanári előadás (médiatudatos politika; médiapolitizálás, előnyök, hátrányok, kockázatok) – a hírmédia függetlensége és függősége – művészi alkotások gyűjtése a nyilvános leleplező-megszégyenítő rítusokról (pl Jancsó Miklós: Szegénylegények) – kiselőadások (felkészülés szakirodalmi anyagok alapján) – nyilvános szembesítés – fktív szituáció és karakterek megkonstruálása, például bullying témában Áldozat, kínzó és riporter – vitatéma: szólhat-e a bulvár lényeges dolgokról haté Feldolgozáshoz ajánlott szövegek (1) Flórián tanár úr utána – A PanoDráma bemutatja: Más nem történt https://www youtube com/watch?v=p_mO488mxLc (2) A Sipos Pál-ügyet dolgozza fel az előadás (ATV) https://www youtube com/watch?v=zFU4mAUzjgE (3) Pedofl tanárról szóló darab a színházban (Hír24) http://www hir24 hu/kultura/2015/02/27/beszeljunk-a-szexrol/ Utána minden állat szomorú (444) http://444 hu/2014/07/09/koitusz-utan-minden-allat-szomoru/ Bajnai pedoflja (Magyar Hírlap) http://magyarhirlap.hu/cikk/1327/Bajnai_pedoflja_Tutiblog Sipos Pál nem bujkálhat tovább (Fidesz hu) http://www.fdesz.hu/hirek/2014-07-23/sipos-pal-nem-bujkalhat- tovabb/ Selmeczi összehozta Bajnait a molesztáló tanár ügyével (hvg.hu) http://hvg hu/itthon/20140723_Selmeczi_osszehozta_Bajnait_a_ Siposuggye Szégyen és gyalázat (2000) http://ketezer hu/2007/10/szegyen-es-gyalazat/ Kicsi bácsi magára ismert – feljelenti Szepesi Nikit (TV2) http://tv2 hu/musoraink/frizbi_hajdu_peterrel/134619_kicsi_bacsi_ magara_ismert_-_feljelenti_szepesi_nikit html Bacsa István riportja. Őt vádolja pe Médiaoktatási szempontból fontos aspektus Motiváció A színház és a feldolgozó beszélgetés Oknyomozó/tényfeltáró újságírás jellemzői A gyűlöletbeszéd fogalma (sztereotipizálás, metaforizálás, tettre való felhívás) A politika és a média kapcsolata (napirendre kerülési, tematizálási kísérletek, a média használata és befolyásolása – „baráti”, semleges és „ellenséges” média) A leleplezésrítusok (a nyilvánosság és a megszégyenítés) Médiaetika – a riporteri munka Médiabotrány-típusok (sztár- és pszichodrámabotrány) Sipos-ügy Szepesi-ügy határai
   241   242   243   244   245   246   247   248   249   250   251