Page 401 - James Potter – Médiaműveltség
P. 401
15. fejezet: Kinek a tulajdona a tömegmédia, és ki irányítja? 377 eiNSteiN, m.: Media diversity: Economics, ownership, and the FCC. Mahwah, NJ, Lawrence Erlbaum, 2004. A szerző azt vizsgálja, vajon a konszolidáció a médiaiparban a változatosság mérséklődéséhez vezetett-e. A könyv hangsúlyos történeti és gazdasági kitekin- tést kínál a témában. A szerző arra a következtetésre jut, hogy a médiatulajdon egyértelmű tulajdonosi konszolidációja és a tartalmi döntéshozók körének szű- külése ellenére a média üzenetei változatosabbak, mint négy évtizeddel ezelőtt. maNey, k.: Megamedia shakeout: The inside story of the leaders and the losers in the exploding communications industry. New York, John Wiley, 1995. Nagyon jó leírása a technológiai piacot az 1990-es évek közepén irányító főbb szereplőknek. Számos anekdota és történet kering arról, mi minden történt a telefon-, kábeltévé-, komputer-, vezeték nélküli és szórakoztatóiparban. A könyv zsúfolva van tényekkel és az érintettek személyiségének leírásával Mindamel- lett ezekben az iparágakban gyors a változás, egymást érik a piacra lépések és a felvásárlások, így a könyv lehet, hogy már elavult. mccheSNey, r. w. – NewmaN, r. – Scott, B. (szerk ): The future of media: Resistance and reform in the 21st century. New York, Seven Stories Press, 2005. Ezt a 19 fejezetet és bevezetőt tartalmazó szerkesztett kiadványt olyan szak- értők írták, akiket komoly aggodalommal tölt el az amerikai média konglomerálódása, és szerintük az FCC nemcsak hogy engedélyezi, hanem egyenesen bátorít is erre. A szerzők dokumentálják a médiatulajdonok kevesebb és kevesebb cégbe koncentrálódásának emelkedő szintjét, és amellett érvelnek, hogy ez a trend ártalmas a fogyasztókra és a polgárokra Frissítés Columbia Journalism Review (http://www.cjr.org/resources/) Ezen a honlapon utánanézhetünk az médiakonglomerátumok összes holdingjának. Vault.com (http://www.vault.com/wps/portal/usa) Ezen a honlapon sok hasznos információt találunk különféle vállalkozásokról A médiaműveltség szempontjából különösen fontosak a könyvkiadó, hírlapkiadó, internet- és új médiaszolgáltató, zenekiadó, műsorszóró és kábeltévés, hirdetési és PR-vállalkozások