Page 205 - Kósa Éva – Médiaszocializáció
P. 205
lásZló MiKlós – danó györgyi: Akik példaképek és akik nem 203 4. ábra: Példaképek 1998–2013 (releváns válaszok, %) 60 50 50 42 43 44 38 40 35 34 36 30 32 27 20 17 13 12 11 11 8 10 6 6 8 5 5 5 5 0 4 4 1998 2005 2009 2011 2013 szülők saját korosztály ismerős felnőttek média sikeres (nem ismerős) felnőttek Forrás: „A média hatása a gyermekekre és fatalokra” című 2013-as kutatás 5. táblázat: Példaképek iskolatípusok szerint 2009 2011 2013 ált. közép- össze- ált. közép- össze- ált. közép- össze- isk. isk. sen isk. isk. sen isk. isk. sen Szülők 31 27 29 24 27 26 24 26 25 Saját korosztály 5 2 4 5 4 4 3 2 3 Ismerős felnőttek 8 7 8 8 7 7 6 6 6 Média 19 13 16 25 15 20 23 17 20 Sikeres (nem 1 3 2 2 3 2 2 3 3 ismerős) felnőttek Nem releváns, 37 47 42 36 45 40 42 45 44 nincs példakép Összesen 100 100 100 100 100 100 100 100 100 Forrás: „A média hatása a gyermekekre és fatalokra” című 2013-as kutatás