Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?

2020. 08. 03. internet cikk 9–10. évfolyam

E könyv célja összegezni mindazt a tudást és tapasztalatot, amely ahhoz szükséges, hogy biztonságosan, hozzáértéssel és kreatívan integráljuk a közösségi médiát az oktatás, tanulás folyamatába. A teljesen kezdőknek kiindulási pontot, a bizonytalanoknak némi magabiztosságot ad, azok pedig, akik már a gyakorlatban használják ezeket az eszközöket, jobban megérthetik, mitől sikeres a közösségi média alkalmazása az oktatásban.

A könyv nem ad teljes részletességű képet a témáról (ahhoz sokkal nagyobb terjedelem kéne), ám átfogóan tárgyalja azt: benne van minden, amit a közösségi média oktatásbeli alkalmazásának elméletéről, pedagógiájáról, gyakorlatáról tudni kell. Szóba hozza a „nagy eszközöket”: beszél a blogokról, wikiről, közösségi hálózatokról és posztokról, és arról, hogyan szolgálja alkalmazásuk a hosszabb időtartamú oktatási projekteket. Részletesen elemzi a „kisebb eszközöket”, amelyekkel gyors sikert lehet elérni; ilyen az azonnali üzenetküldés, a kivágások (clippings), a Twitter, a gondolattérkép (mindmapping) és a dokumentummegosztás.