Page 45 - aczel_petra_muveljuk_a_mediat.exe
P. 45
Andok MónikA: Átható médiakommunikáció 43 3.1. ábra: Fourie háromfunkciós modellje (Fourie, 2007: 2/17) Közérdeklődés Célok Politikai jólét Társadalmi jólét Gazdasági jólét Kritériumok Demokrácia, Társadalmi Álláslehetőségek, kommunikációs és kult. értékek profit, innováció szabadság Társadalmi kommunikációs rendszer Információs és kommunikációs szolgáltatások Hírek, információk Kultúra, szórakozás Változás Elosztásszolgáltatás Kiadás Műsorsugárzás, kábel Telekommunikáció Médiapolitika Kommunikációs politika Telekommunikációs politika A médiaszabályozáson belül értelmezett médiapolitika, amennyiben jól működik, sosem feledkezhet meg két alapjogról. Az egyik a kifejezés szabadsága, a másik pedig a részvételi lehetőség azon döntéshozatalokban, amelyek társadalmunk, kö- zösségünk alapműködéseit érintik (Napoli, 2007: 179). Bármilyen médiával kap- csolatos szabályozásról legyen is szó, ezek az elvek nem sérülhetnek Többen eb- ből a felelősségből eredeztetik a média egyedülálló jogállását, sajátos szabályozási rendszerét (Croteau–Hoynes, 2013: 46). Napoli szerint a médiaszabályozás eseté- ben azt is fgyelembe kell venni, hogy a médiapolitikát számos normatív elméleti konstrukció foglalja keretbe. Napoli három ilyet említ: a szólásszabadságot, melynek a média esetében elsősorban a kollektív és nem az individuális oldala hangsúlyos; a közérdeklődést, melynek elgondolása természetesen változott a mé- diatörténetben, mégpedig attól függően, hogy milyen strukturális, illetve technoló- giai környezetben zajlott a médiaszabályozás; harmadiknak pedig a gondolatok
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50