Page 215 - Andy Ruddock – Ifjúság és média
P. 215
9. fejezet: A hírnév értelmezése 213 A híresség megteremtése A magazinok újságírói nem tesznek különbséget Margera képernyős és civil sze- mélyisége között. A Viva La Bam bármennyire is megszerkesztett volt – Margera azért rombolhatta és újíthatta fel a családja otthonát, mert az MTV ezért fzette –, mégiscsak a valóságot képviselte, mert Margera tényleg ezt az életet élte. Margera a gördeszkázást, a barátait és a médiát szereti. A hírneve ezekre a szenvedélyekre vezethető vissza. Egy 2008-as interjúban a Huck című gördeszkás magazin ripor- tere, Jay Riggio, elutazott a Castle Bamhez és egy olyan embert talált, aki valóban ott élt, valóban naponta használta azt a gyilkos gördeszkarámpát, amit az MTV épített fel, és tényleg vért izzadt a művészetéért: „Bam szenzációs gördeszkás, aki lenyűgöző látványt nyújt. Miután legurul a hatalmas, két emelet magas rámpán, máris ott köröz egy óriási lyuk körül, ami legalább nyolc láb széles. Őrület. Miután végzett, azt mondja, hogy a barátja, Brandon Novak, mindkét lábát eltörte, amikor megpróbálta ugyanezt megcsinálni, eltűnt a középső nyílásban és belerohant a kö- vetkező rámpába. Mondtam már, hogy Bam éppen csak akkor ébredt fel?” (Riggio, 2008.) Amikor a Jackass 2-ről beszélt, Margera elmesélte, hogy milyen sérüléseket szen- vedett el a mutatványok közben, amikor gumilövedékeket lőttek rá, és egy pénisz képét égették a fenekére. Amikor Riggio megkérdezte, hogy egy multimilliomos miért veti alá magát ilyen fájdalmas és megalázó dolgoknak, Margera azt válaszol- ta: „Mert le akarom körözni a Jackass első részét, és mert azt akarom, hogy a ba- rátaim és a rajongóim nevessenek.” Margera számára az, hogy jól érezze magát és közben médiát csináljon, lényegében egy és ugyanaz. Fiatal deszkásként épen any- nyira érdekelte a forgatás, mint a mutatványok, amiket bemutatott. Hogy megün- nepelje az MTV-nek készített Bam’s Unholy Union lezárást, Margera azzal „jutal- mazta” meg magát, hogy három hónapon keresztül dolgozott a Minghags című flm szerkesztésén és befejezésén, ami egy olyan könnyed komédia volt, amely a gyermekkori barátja és munkatársa, Jackass Ryan Dunn élményeire épült. Margera fzette a flm összes költségét, beleértve a szereplőket, akiket a saját vá- rosából toborozott, és a saját eszközeit is, amelyekkel a gyártást végezte. Margera a Rolling Stone magazinnak elmesélte, hogy a médiakarrierje a Jackassen túl főleg arról szólt, hogy egy jó barát legyen. A Viva La Bam egyfajta bocsánatkérés volt. Margera kifejtette, hogy a sorozat olyan erőfeszítésként értel- mezhető, ami a barátait kárpótolta azért, ahogy a Jackass franchise kihasználta őket: „A Jackass egész első évada az én CKY-videóimból állt, és Kaliforniában ezzel mindenki tisztában volt. Most a Knoxville ül a jogdíjakon (…), és a barátaim meg a szemétben koto- rásznak.” (Grigoriadis, 2004.)