Page 71 - Antalóczi Tímea – Határtalan médiakultúra
P. 71
Bényei Judit  –  ruttkAy zsófiA: A múzeum megújítása a digitális technológiák korában 69 A megvalósítás során létező technológiákat integrált a Gagarin cég csapata: a testmozgást kinect pásztázza le, majd ennek alapján áll elő kis, előre felvett flm­ részletekből, valós időben választva és azokat „összeragasztva”, a madár repte. Az élmény magával ragadó. A látogatóban sokára merül fel, ha egyáltalán, hogy mi­ lyen technológia is állhat a háttérben. 2. ábra: Légy te a madár! A látogató testmozgásával irányítja a madarak reptét Pszichomotoros tanulás A pszichomotoros mozgás tanulása, gyakorlása önmagában is fontos, különösen kisgyerekek esetében. Ugyanakkor a mozgás oldja a „hagyományos” kiállításné­ zéssel járó fzikai fáradalmat és a szellemi telítődést. Végül a mozgásnak mint az információszerzés lehetőségének felajánlásával a tanulás más módjai iránt kevésbé fogékony látogatókat is meg lehet szólítani. A mozgás lehet teljes testet igénybe vevő és intenzív, ilyen az imént ismertetett „Légy te a madár!” esete. Vagy lehet kényelmes és esetleges, mint a szőnyegen való heverészés, ami Kandinsky mű- vészetéhez viszi közel a (fatal) látogatót több modalitás együttes bevonásával. 43 43 Halina gottlieB – David nilsson: Touch of Kandindsky. Know-How Books, The Interactive Institue, h. n., 2005.
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76