Page 124 - James Potter – Médiaműveltség
P. 124
100 II. rész: A közönség zitívokat pedig növeljék. A médiaműveltség fejleszthető. Ez a fejlődés pedig köny- nyebben elérhető azok esetében, akik természetes képességeiket folyamatosan fej- lesztik azáltal, hogy mind a médiában, mind a valós világban keresik az új és sokféle tapasztalatokat, és készségeiket felhasználva részletgazdagabb és haszno- sabb tudástárat építenek fel maguknak A fejezethez felhasznált források: Tesztelje tudását, és tudjon meg többet az ebben a fejezetben tárgyalt témákról: látogasson el a Student Study Site-ra a www.sagepub.com/potter7e webcímen! További olvasmányok GolemaN, d.: Emotional intelligence. New York, Bantam, 1995. Ebben az igen olvasmányos bestsellerben Goleman amellett érvel, hogy létezik érzelmi intelligencia is. Megkérdőjelezi azt a régóta meglévő elgondolást, mi- szerint egy adott személy egyszerű IQ-teszt által megállapított intelligenciája nem lehet pontos mérőeszköze az illető sikerességének vagy képességeinek. Első lépésként kitágítja az intelligencia fogalmát, azután pedig megmutatja, mi- lyen kölcsönhatás áll fenn az egyén érzelmi fejlődése és a kognitív képességek széles tára közt. Pszichológiai hivatkozásokkal bizonyítja, hogy az érzelmek az agy területéhez tartoznak, és a test kapacitása mozgósítja őket. kohlBerG, l.: The philosophy of moral development: Moral stages and the idea of justice. New York, Harper & Row, 1981. E könyvben Kohlberg három stádiumból álló erkölcsi fejlődési sémáját vezeti elő, amelyek mindegyikének két alszintje van. Sok példával illusztrálja, hogyan kapcsolódik ez a felépítés ahhoz, ahogyan az emberek az igazság fogalmának értésére jutnak. PulaSki, m. a. S.: Understanding Piaget: An introduction to children’s cognitive development (Javított, bővített kiadás). New York, Harper & Row, 1980. A könyv Piaget gondolkodásának és kutatásának egyértelmű, jól szerkesztett bemutatása. A kulcsfogalmakat sok rajz illusztrálja. SiNGer, d. G. – SiNGer, J. l. (szerk.): Handbook of children and the media. Thousand Oaks, CA, Sage, 2001. Ez a könyv jó alapvetése a gyerekek és a média témájának. 39 fejezetből áll, mindegyiket az adott terület egy-egy szakértője írta. A fejezetek csoportjai a következő témákat fejtik ki: a gyerekek médiahasználati módjai és az ebből