Page 127 - James Potter – Médiaműveltség
P. 127
Az iparág III. rész Az itt következő két fejezet a média iparágát felépítő vállalatokra irányít- ja a fgyelmet. A 6. fejezet történeti perspektívából közelít a témára, és megmutatja, hogy minden egyes, a tömegkommunikációval kapcsolatos iparág nagyjából egyező mintát követett, hogy eljusson oda, ahol ma tart. A kilenc médiaipari ágazat fejlődéstörténetéről további részletekkel szol- gál az „A” függelék (online). A 7. fejezet gazdasági megközelítésben vizs- gálja meg a tömegkommunikációs médiaipar forrásait és ezek cseréjét. E rész olvasása közben a következő kérdéseket érdemes fejben tartani, amelyek segítenek a két fejezet legfontosabb gondolataira összpontosí- tani: – Hogyan változott a kilenc tömegmédia-iparág mindegyike története során, hogy legjobban kihasználja lehetőségeit, és leküzdje a többi tö- megmédia-vállalattól érkező kihívásokat? – Hogyan ismerték fel a tömegmédia vállalatai a közönség igényeit, és hogyan alkottak olyan üzeneteket, amelyek a konkurenciánál jobban válaszoltak ezekre? – Hogyan sikerült ezen médiaipari szereplők mindegyikének megtarta- nia gazdasági hatalmát?
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132