Page 61 - James Potter – Médiaműveltség
P. 61
A közönség II. rész Ebben a részben a közönségre irányítjuk fgyelmünket. A tömegkommu- nikációs rendszerek közönségének vizsgálatához két főbb perspektívát használhatunk: a közönség egyetlen tagjának perspektíváját (a 3. fejezet- ben) és a tömegmédia perspektíváját (a 4. fejezetben). Ezek egymástól nagyon eltérnek, de mindkettő alapvető fontosságú ahhoz, hogy megért- sük, hogyan alakulnak ki a közönségek, és hogyan tapasztaljuk meg a médiaüzeneteket a közönség részét képező egyénekként. Ezt követően az 5. fejezet azt a kérdést vizsgálja meg, hogy miért számítanak a gyerekek speciális közönségnek E rész olvasása közben a következő kérdéseket érdemes fejben tartani, amelyek segítenek a három fejezet legfontosabb gondolataira összponto- sítani: – Én melyik médiaközönségek tagja vagyok? – Hogyan vonzottak ezek magukhoz? – Miként érik el a tömegkommunikációs rendszerek, hogy újra meg újra bevonzzanak, s így állandó tagja legyek bizonyos közönségeknek? – Az, hogy bizonyos közönségek tagja vagyok, vajon a saját céljaim irá- nyába mutat inkább, vagy a tömegkommunikációs rendszerekéit segíti? – Tagja vagyok-e bármely olyan közönségnek, amely speciálisnak szá- mít?