Page 59 - James Potter – Médiaműveltség
P. 59
2. fejezet: Médiaműveltség: médiatudatos megközelítés 35 Frechette, J. d.: Developing media literacy in cyberspace: Pedagogy and critical learning for the twenty-frst century classroom. New York, Praeger, 2002. Ez a könyv olyan tanulási flozófát kínál, amely a társadalom felhatalmazását többre értékeli, mint a gyakorlati készségeket. A szerző amellett érvel, hogy a médiaműveltség a legjobb hosszú távú tréning a mai fatalság számára, amely- nek segítségével a 21 századi technológia tapasztalt használói lehetnek A szer- ző olyan útmutatást ad, amelyre támaszkodva az oktatók konkrét tanulási stra- tégiákat fejleszthetnek ki, és ezek által a diákok képesek lesznek megítélni mindannak a hitelességét és értékét, amit az interneten látnak, miközben arra törekszenek, hogy kritikus, autonóm felhasználókká/szereplőkké váljanak egy súlyosan technologizált világban JeNkiNS, h. – PuruShotma, r. – weiGel, m. – cliNtoN, k.: Confronting the challenges of participatory culture: Media education for the 21st century. Cambridge, MA, MIT Press, 2006. E könyv megjelenését a John D. és Catherine T. McArthur Alapítvány támogat- ta. Azokról a készségekről szól, amelyek az új médiakultúrával való boldogu- láshoz a legszükségesebbek, amelyeket az interaktivitás jellemez, valamint az, hogy eddig el nem érhető módokon engedik az egyén társadalmi részvételét és megnyilvánulásait kuBey, r. – ruBeN, B. (szerk ): Media literacy in the information age: Current perspectives. New Brunswick, NJ, Transaction Publishers, 2001. A könyv a világ számos országából származó vezető médiaoktatók által írt 22 fejezetet magába foglaló, átdolgozott kiadás. A legtöbb fejezet nem csupán az- zal foglalkozik, hogyan kezeljük a médiában megjelenő technológiai változást, hanem azzal is, hogyan hozzunk létre olyan oktatási folyamatokat, amelyek se- gíthetnek a diákoknak a nagyobb médiaműveltség megszerzésében. macedo, d. P. – SteiNBerG, S. r. (szerk ): Media literacy: A reader. New York, Peter Lang, 2007. A szerkesztők szerint a könyv célja, hogy segítsen a tanulóknak a médiaértel- mezés képességét kifejleszteni, illetve megérteni azokat a módokat, amelyeken ők maguk fogyasztják a médiát, vagy ahogy érzelmi energiákat fektetnek bele. A könyv kimerítő gyűjteménye az olyan tanulmányoknak, amelyeket elsősor- ban olyanoknak címeztek, akik nem szakértői a médiaműveltségnek, s inkább egyfajta bevezetőt szeretnének kapni a témába, nem pedig tudományos igényű feldolgozást mackey, m.: Literacies across media (2. kiadás). New York, Routledge, 2007. A könyv egy 18 hónapos projektet ír le, amelynek kidolgozói egy csoport 10–14 éves fú és leány részvételével vizsgálták, hogyan értelmezik ők a legkülönbö- zőbb formátumban, köztük nyomtatott formában, elektronikus könyv alakban, videón, DVD-n, számítógépes játékban és CD-romon eléjük tárt narratívákat.
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64